آموزش‌های حضوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز آغاز می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

عاون اداری مالی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مراسم آغاز کلاس‌های حضوری دانشجویان این دانشگاه به صورت نمادین امروز شنبه (۱۵ آبان) با حضور مسئولین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی سیدعلی بدری معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به مشکلاتی که شیوع بیماری کرونا برای آموزش عالی کشور به وجود آورد، اظهار کرد: این مشکلات در حوزه آموزش‌های مهارتی بیشتر به چشم می‌خورد، چراکه آموزش مجازی با آموزش مهارتی چندان تطبیقی نداشت.

وی با بیان اینکه به جای تربیت کارمند به دنبال تربیت کارفرما هستیم، گفت: همه دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور موظفند دانشجویان را به سمت کارآفرین شدن سوق دهند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: طی دو سال گذشته آموزش‌ها به شکل غیرحضوری انجام شد و اکنون هم به نظر می‌رسد با انجام واکسیناسیون گسترده این دوره در حال اتمام است.

وی از برگزاری آموزش‌های حضوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از ۱۵ آبان خبر داد و گفت: مراسم آغاز کلاس‌های حضوری دانشجویان این دانشگاه بصورت نمادین امروز شنبه (۱۵ آبان) با حضور مسئولین برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی رویکردهای چندسال اخیر دانشگاه دنبال می‌شود، تصریح کرد: یکی از این رویکردها، تداوم برنامه کیفی سازی دانشگاه خواهد بود که از سال ۱۳۹۵ آن را با وجود چالش‌های زیادی که پیش روی این برنامه بود، آغاز کردیم و فعالیت‌هایی جدی طی این مدت انجام گرفت.

وی ادامه داد: در این مدت در راستای توسعه کیفی دانشگاه جامع علمی کاربردی، برنامه سطح بندی مراکز را انجام دادیم. برنامه‌ای که از قبل هم شعار آن در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود، اما در هیچ دانشگاهی اجرایی نشده بود و برای اولین بار در دانشگاه جامع علمی کاربردی آن را عملیاتی کردیم.

بدری خاطرنشان کرد: برنامه سطح بندی مراکز باعث شده تا رقابتی بین مراکز آموزش علمی کاربردی به وجود آید و این انگیزه را در آنها ایجاد کرده که برای بهبود کیفیت خود تلاش کنند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرای طرح ارزیابی مدرسین را از دیگر برنامه‌های مهم این دانشگاه طی سال‌های اخیر خواند و افزود: سال ۱۳۹۵ حدود ۹۵ هزار مدرس در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند که در راستای افزایش کیفیت آموزش‌ها یک بازنگری و پایش در آنها انجام دادیم و تعداد قابل توجهی از آنها ریزش کردند.

وی راه اندازی مراکز نوآوری را از دیگر رویکردهای مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی خواند که امسال هم مورد توجه قرار گرفته و ادامه داد: با راه اندازی مراکز نوآوری در مراکز آموزش علمی کاربردی بدنبال آن هستیم تا به دانشجویان دارای ایده کمک کنیم تا به سمت عملی شدن ایده، تجاری سازی، کسب و کار و تأسیس شرکت بروند.

بدری ایجاد بستر برای پرورش ایده‌های دانشجویان را از وظایف مراکز علمی کاربردی دانست و افزود: در همه استان‌های کشور راه اندازی مراکز نوآوری در دستور کار قرار گرفته است. شرکت‌هایی که اکنون به عنوان غول‌های تجاری بزرگ دنیا مطرح شده‌اند، شروع کارشان با ایده‌هایی کوچک بوده، بنابراین از دانشجویان می‌خواهیم از بیان ایده‌هایشان هر چند کوچک هم که باشد نترسند، خیال پردازی کنند و ایده‌هایشان را بیان کنند

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: در گذشته حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه کارمند بودند، اما اکنون این رقم به حدود ۲۵ درصد کاهش یافته، یعنی تعداد دانش آموزانی که از مدرسه فارغ التحصیل شده و به این دانشگاه می آیند بیشتر شده که این جای امیدواری دارد و می‌توان آنها را به سمت کارآفرین شدن و ایده پردازی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر روی آموزش‌های مهارتی در کشور تاکید زیادی می‌شود، گفت: طبق برنامه باید ۳۰ درصد از آموزش‌های کشور به سمت آموزش زیر نظام مهارتی برود که البته این مستلزم این است که از طرف متولیان امر بودجه لازم برای این کار اختصاص پیدا کند.

بدری ادامه داد: طی دو سال گذشته تلاش کردیم و رایزنی‌هایی داشتیم و حتی به نمایندگان مجلس اعلام کردیم که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم که این اتفاق بویژه در مناطق محروم بیافتد، اما هنوز تخصیص نداده‌اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار