آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بین‌المللی می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بین‌المللی می‌شود
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه بین‌الملل‌سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد، گفت: بین‌المللی شدن دانشگاه تنها پذیرش دانشجوی خارجی نیست، بلکه برگزاری دوره‌های مشترک بین دانشگاه‌ها، تبادل اعضای هیات علمی و پذیرش دانشجوی خارجی است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم صالحی عمران، شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور، تربیت تکنسین است.

وی با بیان اینکه تربیت تکنسین برای رشد و توسعه اقتصادی کشور ضروری است، گفت: در حال حاضر یک هزار عضو هیات علمی و کادر آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ۱۷۸ آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه‌ای نیز در کشور وجود دارد، افزود: همچنین در حال حاضر ۱۷۰ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

صالحی عمران با بیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند، تصریح کرد: ۱۰۰ رشته کاردانی، ۶۰ رشته کارشناسی ناپیوسته و هفت رشته کارشناسی پیوسته در این دانشگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه دو آموزشکده همزمان پسران و دختران در شهرستان‌های طبس و قاین فعال است، ادامه داد: بین دانشکده فنی و حرفه‌ای و استانداری تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده که در آن پیش‌بینی شده تا برای پروژه‌های آموزشی ناتمام مبلغ ۶ میلیارد تومان به صورت مشترک پرداخت شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: هفت آموزشکده فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی وجود دارد و ۱۷ رشته جدید به این استان اختصاص یافته است.

صالحی عمران اظهار کرد: به‌سازی و به‌روزرسانی یکی از برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها است و در این راستا رشته‌های مختلف را شناسایی کردیم تا نیازهای شغلی صنعت و معدن و بخش کشاورزی نیز تامین شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌های خوبی با دانشگاه‌های کشور آلمان بسته شده و بر این اساس نیز آموزش مربیان انجام می‌شود و تا پایان سال نیز مربیانی در رشته‌های محیط زیست اعزام می‌شوند.

رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: به‌زودی نیز مرکز آموزشی مدرسان در تهران راه‌اندازی خواهد شد و تهیه آیین‌نامه ارتقایی در دستور کار قرار گرفته است.

صالحی عمران با اشاره به سطح‌بندی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای، بیان کرد: آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سطح‌بندی می‌شوند و بر اساس این سطح‌بندی نیز اقداماتی برای ارتقای دانشکده‌ها انجام می‌دهیم و این سطح‌بندی به اعتبارسنجی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بین‌الملل‌سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: بین‌المللی شدن دانشگاه تنها پذیرش دانشجوی خارجی نیست، بلکه برگزاری دوره‌های مشترک بین دانشگاه‌ها، تبادل اعضای هیات علمی و پذیرش دانشجوی خارجی است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه بین‌المللی‌سازی مهارت‌ها یکی از اقدامات دانشگاه است، افزود: در سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی یک ساختمان آموزشی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی شد.

صالحی عمران یادآور شد: همچنین در این سفر افتتاح دو کارگاه به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، تکمیل و تجهیز ساختمان آموزشی با مساحت ۱۹۰۰ مترمربع و تکمیل و تجهیز خوابگاه و تجهیز سلف سرویس با اعتبار سه میلیارد تومان انجام شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار