آموزش دهندگان منتظر تدوین آئین نامه استخدامی باشند

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

آموزش دهندگان منتظر تدوین آئین نامه استخدامی باشند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشورگفت:آموزش دهندگان باید منتظر تدوین آئین نامه باشند. قانونی در مجلس تصویب شده که چه کسانی و تا چه سالی شامل این قانون هستند را قانونگذار تعیین می‌کند. این قانون شامل افرادی است که ورودی 79 تا پایان سال 91 بوده‌اند و قاعدتا برای افرادی که از ابتدای 1392 بکارگیری شدند فعلا قانونی مشخص نشده است.
به گزارش ایرنا باقرزاده در خصوص استخدام و بیمه آموزشیاران سوادآموزی بیان کرد: آموزش دهندگان 4 مسئله دارند؛ آموزش و توانمندسازی آنها، پرداخت مستمر حقوق و دستمزد آنها، بیمه تامین اجتماعی و مهمتر از همه استخدام آنها است. استخدام بعضی از این افراد در اختیار و وظیفه سازمان بوده و بخشی دیگر نیاز به قانون و مقررات دارد.
رئیس سازمان سوادآموزی کشور تصریح کرد:در مورد پرداخت حقوق آنها با توجه به محدودیت‌هایی که دولت دارد و بعضا با کسری بودجه مواجه می‌شویم پرداخت هرچند زمان بر است با شش ماه و هفت ماه بعد از اتمام کار حقوق خود را دریافت می‌کند.
باقرزاده ادامه داد:بخشی مربوط به تامین اجتماعی است که سازمان از امسال در برنامه خود قرار داده که هرکسی کلاس تشکیل داد حتی یک نفر را تحت پوشش آموزش قرار داد، باید مشمول بیمه تامین اجتماعی بشود. این حق آموزش‌دهنده است و سازمان نهضت سواد آموزی هزینه بیمه را مازاد حقوق آموزش دهنده‌ها در اختیار موسسات قرار داده و موسسات مکلف هستند بیمه آموزش دهندگان را انجام دهد.
وی در خصوص بخش استخدام آموزش‌دهندگان گفت:آموزش‌دهندگان باید منتظر تدوین آئین نامه باشند. قانون در مجلس تصویب شده این که چه کسانی و تا چه سالی شامل این قانون هستند قانونگذار تعیین می‌کند. این قانون شامل افرادی است که ورودی 79 تا پایان سال 91 هستند و قاعدتا برای افرادی که از ابتدای 1392 همکاری می‌کنند فعلا قانونی مشخص نشده است.
رئیس سازمان سوادآموزی کشور خاطر نشان کرد:در سال 95 هم قانونی تصویب شد که آموزش و پرورش نسبت به کسری نیروی انسانی خود را با تبدیل وضعیت آموزش دهندگان به حق التدریس تامین کند که با توجه به مشکلاتی که داشته این قانون اجرایی نشد و به نظر بنده آموزش و پرورش در این حوزه حق آموزش دهندگان را ادا نکرده و می‌توانستند آنها را تبدیل وضعیت کند و کسری نیرو را تامین کند.
باقرزاده در پایان افزود:به هر حال بر اساس تصمیمات سازمانی، تامین نیرو در قالب بسته حمایتی بوده و وظیفه سازمان نهضت سوادآموزی تعقیب برنامه ریشه‌کنی سواد آموزی و در کنارش دفاع از حقوق آموزش‌دهندگان است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار