آموزش مهارتی ۴ هزار سرباز نیروهای مسلح در خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

آموزش مهارتی ۴ هزار سرباز نیروهای مسلح در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان از آموزش مهارتی حدود ۴ هزار نفر ازسربازان نیروهای مسلح خوزستان در قرارگاه مهارت آموزی سربازان در ۶ ماهه نخست سال جاری خبرداد.

عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: نزدیک به 4 هزار نفر از سربازان نیروهای مسلح در خوزستان در قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان در 6 ماهه نخست سال جاری آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: در این مدت 3 هزار و 856 نفر آموزش فنی و حرفه‌ای را در رشته‌های فنی، خدماتی و مهارتی به اجرا درآمد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان افزود: در شش ماهه اول سال جاری 275 هزار و 111 نفر ساعت آموزش مهارتی برای سربازان نیروهای مسلح براساس نیازسنجی در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای ارائه شد.

وی عقد تفاهم‌نامه بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ستاد مشترک نیروهای مسلح و سازمان فنی‌وحرفه‌ای اشاره کرد و گفت: این سازمان در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در جهت تولید و اشتغال و برای توانمندسازی نیروی انسانی به خصوص سربازان وظیفه جهت اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار تلاش می‌کند.

سواعدی هدف از اجرای این آموزش‌ها توانمندسازی سربازان و ارتقای مهارت آنان برای هدایت به اشتغال برشمرد و اظهار داشت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سربازان وظیفه، گامی موثر برای ایجاد زمینه‌های کارآفرینی و کسب و کار است.

به گزارش تسنیم، بنا به گفته سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، مهارت‌آموزی به صورت عملی با کمک مراکز فنی و حرفه‌ای و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است که پس از پایان آموزش‌ها مدارک معتبر سازمان فنی و حرفه‌ای به کارکنان وظیفه اعطا می‌شود.

اخبار استان اخبار