آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست/ نیروی انسانی دوره ابتدایی رو به تحلیل است

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست/ نیروی انسانی دوره ابتدایی رو به تحلیل است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: باید نیروهایی دارای صلاحیت حرفه‌ای در دوره ابتدایی به کار گرفته شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اصحاب رسانه صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد.

محمدیان در این مراسم اظهار کرد: در برنامه دوازدهم یکی از موارد جدید برای همه دوره‌ها مدیریت و سلوک خانواده است که جلسات شورای برنانه ریزی شروع شده و موضوعاتی مانند بحث خانواده، آموزش جوانان در حال ازدواج، پاسخ به سوالاتی برای تحکیم خانواده مورد توجه است تا ما را به جلو ببرد و شرط لازم برای استقرار برنامه جدید فراهم آمدن سایر زیر ساخت‌ها است و کتاب درسی شرایط لازم بوده اما کافی نیست.

وی ادامه داد: تنظیم زمان هر پنج سال یکبار انجام می شود و برنامه‌های آموزشی و حرفه‌ای معلمان نیز باید نو شده و تاکید ما در دوره ابتدایی است و مهم ترین رکن در این دوره نیروی انسانی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با انتقاد از اینکه در دوره ابتدایی نیروی انسانی روبه تحلیل رفته است، گفت: نیروهای جدید بر حسب نیاز نمی توانند شرایط را بهسازی کنند معلمان دوره ابتدایی باید از دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه‌های مشابه باشد و بسیاری دوره ابتدایی را دوره کارآموزی می دانند و موجب ناتوانی دوره ابتدایی شده است.

وی بیان کرد: وقتی آینده تعالی تربیتی کشور را جست و جو می کنیم باید از تحمیل نیروی آموزش نادیده و تربیت نشده حرفه‌ای جلوگیری شود و آموزش و پرورش را نباید با بنگاه‌های کاریابی اشتباه گرفت و معتقد هستم اگر بهسازی نیروی انسانی باشد بازده کاری افزایش می یابد.

محمدیان عنوان کرد: توجه به مهارت ها، تفکر محوری و فرصت‌های یادگیری برای دانش آموزان باید بیشتر شود همچنین موقعیت‌های عمل کردن افزایش خواهد یافت و برنامه های ویژه در باید آموزش و پرورش کلید بخورد و حتی معلمان به تولید محتوا توجه داشته باشند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: باید معلمان دوره ابتدایی دارای صلاحیت، توانمندی حرفه‌ای برای این حرفه را داشته باشند این مساله نباید تنها محدود به یک دستگاه نباشد و جز نیازهای آینده کشور محسوب شوند که بعد از نیاز سنجی در برنامه ریزی آتی مورد توجه خواهد بود.

رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی بیان کرد: در سال تحصیلی 97-98 همسو سازی کتاب های درسی با برنامه درسی ملی و در راستای تحقق سند تحول نظام آموزشی به پایان می رسد.

وی افزود: بر اساس سند تحول، برنامه درسی ملی، مطالعات و ارزشیابی نهادهای پژوهشی، نظرات منتقدان، مطالعات بین‌المللی و تطبیقی انجام می‌شود و بنا به پیشنهاد این سازمان به همه دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها نامه ای ارسال شده که درخواست خود در موضوعاتی که لازم می‌دانند در کتاب های درسی مورد توجه قرار گیرد و این کار تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

محمدیان تاکید کرد: پیشنهادها باید سطح دانش عمومی را بالا برده و تنها تبلیغ یک دستگاه نباشد و نیازهای آینده کشور را نیز مورد توجه داشته باشد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار