آموزش و پرورش تا 4 سال آینده نیاز به جذب 238 هزار نیروی جدید دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

آموزش و پرورش تا 4 سال آینده نیاز به جذب 238 هزار نیروی جدید دارد

رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی، باید 238 هزار نیروی جدید مورد نیاز را تا 4 سال آینده جذب این وزارتخانه کند.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار داشت: در سال‌های 94 و 95، دو آزمون استخدامی برگزار شد و در شهریور 96 نیز سومین آزمون استخدامی برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اعلام دیرهنگام نتایج آزمون استخدامی 95، تلاش می‌کنیم بخشی از دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی پذیرفته شدگان تا پایان شهریورماه سال جاری برگزار شود و بخش کارورزی و باقی‌مانده دروس آن همزمان با آغاز تدریس، در طول سال تحصیلی انجام گیرد.

چهاربند تصریح کرد: تمام اطلاعات سیستم بکفا از سامانه سناد تغذیه می‌شود و این اطلاعات براساس آمار و ارقامی است که استان‌ها و مناطق در این سامانه ثبت می‌کنند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: توزیع نیروی انسانی و تعداد کلاس‌ها، مواردی است که در حوزه ستاد تعیین می‌شود و سقف ساعات حق‌التدریس و مدیریت سایر موارد مرتبط با ساماندهی نیروی انسانی به کمیته برنامه‌ریزی استان‌ها واگذار شده است.

وی نسبتِ دانش‌آموزان به کل کارکنان را مبنای تخصیص نیرو دانست و افزود: سهمیه‌بندی‌ها با توجه به چهار گروه، معلمان، مدیران، کیفیت‌بخشی (شامل مشاوران، رابطان، مربیان)، خدمتگزاران و کارکنان اداری صورت می‌گیرد.

چهاربند عنوان کرد: یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند در ساماندهی بهینه نیروی انسانی کمک‌رسان می باشد، نسبت معلمان به کارکنان آموزشی است.

وی تصریح کرد: برای حفظ وضع موجود آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی، باید تلاش کنیم 238 هزار نیروی مورد نیاز تا 4 سال آینده جذب این وزارتخانه شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار