آموزش و پرورش خوزستان 10 هزار نیرو کم دارد

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خوزستان در مراسم افتتاح سه مدرسه در رامهرمز گفت: تعداد 10 هزار نفر در آموزش‌وپرورش استان کمبود نیرو داریم.

محمد تقی‌زاده صبح امروز در مراسم افتتاح سه مدرسه در این شهرستان اظهار کرد: هیچ تغییر و تحول و تکاملی در جامعه‌ای به وجود نخواهد آمد مگر اینکه آموزش‌وپرورش آن جامعه دچار تغییر و تحول شود.

وی ادامه داد: جامعه ما زمانی حال خوبی پیدا خواهد کرد که حال آموزش‌ و پرورش خوب باشد که متأسفانه امروزه آموزش‌ و پرورش به‌ویژه خوزستان حال خوبی ندارد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خوزستان تصریح کرد : تمام زیرساخت‌های فرهنگی اجتماعی و فنی جامعه ما در استان خوزستان دچار رکود شده است.

وی افزود: در شرایط فعلی در بحث نیروی انسانی تعداد 10 هزار نفر کمبود داریم و سالانه 7 هزار و500 نفر متقاضی انتقال داریم و شرایط زیست را در این استان نمی‌پسندند.

تقی‌زاده یادآور شد: در طول سال تحصیلی گذشته تمام پولی که برای نگهداری یک‌میلیون دانش‌آموز بوده و در اختیار آموزش‌ و پرورش استان قرارگرفته یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است یعنی سهم هر دانش‌آموز یک‌هزار و400 تومان که بسیار ناچیز است.

وی تأکید کرد: در صورتی‌که ذهن مردم و مسؤولان درگیر مسائل و مشکلات آموزش‌ و پرورش شود می‌توانیم از این بحران عبور کنیم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خوزستان اظهار امیدواری کرد: بیش از 200 میلیارد تومان مطالبات آموزش‌ و پرورش از شرکت‌ها، کارخانه‌ها هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

تقی‌زاده در پایان گفت: باید از واژه‌هایی مانند دوستی محبت رفاقت احترام به حقوق دیگران و بزرگ‌ترها و ادب اجتماعی استفاده کنیم و آن‌وقت است که به نقطه مطلوب در تربیت خواهیم رسید.

در این مراسم که مدیرکل نوسازی مدارس استان، امام‌جمعه، فرماندار، مسؤولان شهری، مدیران و معلمان حضور داشتند 3 باب مدرسه بنام شهید حسن حسین نژادیان شهیده مریم حسین نژادیان و شهید آل‌خمیس در رامهرمز و روستای زراقلی این شهر افتتاح شد که توسط خیر مدرسه‌ساز حسین نژادیان و با مشارکت نوسازی مدارس استان احداث‌شده بودند افتتاح شد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار