آموزش و پرورش عشایر همواره با کمبود نیرو مواجه بوده است

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

آموزش و پرورش عشایر همواره با کمبود نیرو مواجه بوده است

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان این‌که آموزش و پرورش عشایر همواره با کمبود نیرو مواجه بوده است، گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی حدود 500 نیروی حق‌التدریس در آموزش و پرورش عشایر خوزستان جذب شدند.
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، حمید قنبری در گردهمایی معلمان حق‌التدریس عشایری که امروز، چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه در اهواز برگزار شد، با بیان این‌که معلم با نفوذترین و موثرترین شخصی است که می‌تواند دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار دهد، اظهار کرد: یکی از اهداف ما از برگزاری این همایش تبیین و بررسی اهدافی بود که دنبال می‌کردیم. تبیین و تشریح برنامه‌های نوین و تجلیل از مقام شامخ معلمان از جمله این اهداف هستند.
وی افزود: اگر معلم بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند بسیاری از مشکلات ما حل می‌شوند. اعتبار معلم از اعتماد مردم جامعه گرفته می‌شود و اگر معلم بلغزد جامعه نیز می‌لغزد.
رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: در حال حاضر 14 هزار دانش‌آموز عشایری در 14 منطقه آموزشی و در 650 آموزشگاه و در وسعت 35 هزار کیلومتر مربع مشغول به تحصیل هستند. همچنین 15 مرکز شبانه‌روزی نیز فعال و مشغول آموزش دانش‌آموزان عشایری هستند.
قنبری گفت: آموزش و پرورش عشایر همواره با کمبود نیرو مواجه بوده است. برای جبران این کمبود نیرو 11 هزار ساعت کمبود نیرو داشتیم که برای حل این مساله حدود 500 نفر نیروی حق‌التدریس جذب شدند. با این کار کمبود نیروی ما تا حد زیادی برطرف شد. این کار در سال گذشته موجب برقراری عدالت آموزشی، بهینه‌سازی نیروی انسانی شد و این اقدام مدیر کل اموزش و پرورش خوزستان در جذب این افراد، کاری ستودنی است.
قنبری تصریح کرد: علی رغم محدودیت‌ها کارهای مختلفی انجام شده که احداث 100 مدرسه در مناطق عشایری، راه‌اندازی سه مرکز شبانه روزی دخترانه، یک مرکز شبانه‌روزی عشایری پسرانه، راه‌اندازی دارالقرآن و پژوهشسرای عشایری از جمله اقدامات انجام شده هستند. همچنین 60 کانکس نیز جایگزین مدارس مناطق عشایری شده‌اند و یک مرکز رفاهی نیز برای معلمان عشایری در اهواز راه‌اندازی شده که در دهه فجر افتتاح می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در نمرات کتبی امتحانات نهایی نیز آموزش و پرورش عشایر خوزستان رتبه هشتم کشوری را کسب کرده و 10 مدرسه در مناطق عشایری با همکاری بنیاد علمی قلم‌چی ساخته شده‌ است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار