آموزش و پرورش نیازمند 3800 معلم جدید تربیت بدنی است

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

آموزش و پرورش نیازمند 3800 معلم جدید تربیت بدنی است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: افزایش یک ساعت درس تربیت بدنی به پایه یازدهم و 2 ساعت به پایه دوازدهم موجب شده است تا مدارس کشور به سه هزار و 800 معلم جدید تربیت بدنی نیاز داشته باشد.
مهرزاد حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مواجهه آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی به دلیل تعداد بالای بازنشستگان و پایین استخدام شوندگان در سال های آینده اشاره کرد و افزود: میانگین سن معلمان تربیت بدنی نسبت به سایر دروس پایین تر است و این بخش آسیب کمتری از کمبود نیرو خواهد دید.
وی با اشاره به اجرای طرح آموزش معلمان پایه در مدارس ابتدایی نیز بیان کرد: امسال طرح ضربتی و فراگیر آموزش معلمان پایه با اولویت مدارس ابتدایی دختران در سطح کشور اجرا می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: چشم انداز حوزه تربیت بدنی، حضور معلمان متخصص در مدارس ابتدایی است و این امر با همکاری مدیران و معاونان مدارس به صورت مطلوب تر اجرا می شود.
حمیدی افزود: در زمان حاضر معاونان پرورشی به عنوان معاونان پرورشی و تربیت بدنی در مدارس فعالیت می کنند و از این طریق 40 هزار نفر به ظرفیت نیروی بخش تربیت بدنی افزوده شده است.
وی ادامه داد: اجرای طرح مدرسه قهرمان یکی دیگر از مزیت های فراهم شده برای کمک به بخش تربیت بدنی در مدارس است تا سایه تربیتی مدارس گسترده تر شود.
وی همچنین آموزش و علاقه مند کردن معلمان پایه به فعالیت های ورزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سالانه 500 نفر معلم ورزش نیز از طریق سهمیه ماده 28 در کشور استخدام می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش به پیگیری های مستمر جهت افزایش سهمیه پذیرش دانشجویان تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان نیز اشاره و بیان کرد: تصمیم گیرندگان با توجه به نقش و جایگاه تربیت بدنی در سلامت جامعه باید اعتبار مناسبی به آن اختصاص دهند.
وی با اشاره به اعتبارات بالایی که در بخش بهداشت و درمان هزینه می شود، بیان کرد: اگر در فعالیت های تربیت بدنی و در زمینه فعالیت های حرکتی و تربیتی سرمایه گذاری شود، نسل ها بیمه می شوند.
حمیدی اضافه کرد: تا زمانی که سازمان های متولی ورزش، ورزش دانش آموزی را اثرگذار و ریشه ای نپندارند، آن را به صورت رقیب می بینند و برای سبقت گرفتن در اخذ منابع تلاش می کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به نگاهی که تربیت بدنی را در آموزش و پرورش نمی پذیرد، گفت: تصمیم سازان و سازمان های متولی باید ورزش دانش آموزی را باور کنند.
وی با قدردانی از توجه دولت و مجلس به تربیت بدنی در آموزش و پرورش، گفت: هر سالن ورزشی که در سطح کشور توسط دستگاه های مختلف اجرایی احداث می شود باید با حفظ مالکیت دستگاه ها در کنار مدارس بنا شود.
حمیدی بیان کرد: هم اکنون 80 درصد سالن های کشور در نوبت صبح ها خالی است و 80 درصد دانش آموزان مدارس کشور از داشتن یک سالن ورزشی برای ورزش صبحگاهی محروم هستند.
به گزارش ایرنا و براساس اعلام مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش هم اکنون 33 هزار نفر نیروی انسانی در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش فعالیت می کنند و 28 هزار نفر از این تعداد به عنوان معلم تربیت بدنی در کلاس های درس حضور دارند.
امسال از طریق آزمون ها و سهمیه ماده 28 حدود 600 نفر معلم تربیت بدنی جذب آموزش و پرورش می شوند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار