آگهی آزمون پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری سال 99

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

آگهی آزمون پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری سال 99

2 شهریور 1400 – اطلاعیه اعلام نتایج آزمون کارآموزی وکالت دادگستری سال 99 

به اطلاع متقاضیان شرکت کننده در آزمون کارآموزی وکالت که در روز جمعه مورخ 1400/04/25 برگزار گردید، می رساند که نتایج آزمون مذکور از روز سه شنبه مورخ 1400/06/02 در درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش كشور قرار می گیرد. متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون، درصورت هرگونه سوال در رابطه با نمره آزمون و یا سهمیه شرکت در آزمون، می توانند موضوع خود را فقط در قسمت سیستم پاسخگویی این سازمان حداكثر تا تاريخ 1400/06/06 مطرح نمایند.
ضمناً متقاضیان درصورتی که درخصوص شرايط و ضوابط آزمون سوال یا سوالاتی دارند مي توانند موضوع را صرفاً به صورت كتبي به كانون های محلي اعلام نموده و  نتيجه رسيدگي را نيز از آن طريق پیگیری نمایند.

22 تیر 1400- دریافت کارت آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری 

به اطلاع متقاضیان پذیریش در آزمون پروانه کارآموزی وکالت کانون وکلای دادگستری ایران به می رساند؛ لینک دریافت کارت آزمون فعال گردید. آزمون ‌کارآموزی وکالت سال 1399 در صبح روز جمعه مورخ 1400/04/25 در 84 شهرستان برگزار خواهد شد.

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


16 تیر 1400: اطلاعیه زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری

آزمون ‌کارآموزی وکالت سال 1399 در صبح روز جمعه مورخ 1400/04/25 در 84 شهرستان (به شرح جدول شماره 1 مندرج در ذیل این اطلاعیه) برگزار خواهد شد. فرآیند برگزاری آزمون صبح از ساعت 8:00 آغاز و درهای ورود به جلسه آزمون در ساعت 7:30 صبح بسته خواهد شد.
الف – نحوه و زمان تهیه پرینت كارت شركت در آزمون
كارت‌ شركت در‌ آزمون‌ از روز سه‌شنبه 1400/04/22 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار خواهد گرفت. متقاضیان‌ برای شركت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذكور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، شماره سریال و كد پیگیری و …) از كارت شركت در آزمون خود یك نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون و هم چنین اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامی است.
چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا كد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت كارت شركت در آزمون خود نمیشود، لازم است با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا كد پیگیری ثبت‌نام اقدام نماید. این امكان برای متقاضیانی فراهم میباشد كه در سیستم پاسخگویی عضویت داشته باشند. لذا متقاضیان برای دستیابی به اطلاعات فوق، باید در ابتدا نسبت به عضویت در این سیستم برای بازیابی اطلاعات، اقدام نمایند.
ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:
1ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی كارت شركت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1 ،2 ،3 ،4 ،7، 9 و 10 کارت شرکت در آزمون (شامل: نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، كد ملی، سهمیه، تاریخ فارغ‌التحصیلی، عنوان رشته تحصیلی) شما وجود دارد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذكور حداكثر تا تاریخ 25/4/1400 منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید.
تبصره :چنانچه مغایرتی دراطلاعات مندرج در بند 7 کارت شرکت در آزمون (سهمیه ثبت نامی) وجود دارد (برای متقاضیان استفاده از سهمیه بنیادشهید- سپاه پاسداران-ستادكل نیروهای مسلح و وزارت جهاد كشاورزی) لازم است جهت اعلام مغایرت حداكثر تا تاریخ 1400/04/25 منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای شما اعمال گردد. در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و اعتراضی قابل قبول نمیباشد.
2- در صورتی كه نسبت به بندهای 5 و 6 کارت شرکت در آزمون (جنسیت و معلولیت) تفاوتی مشاهده نمودید ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره 2) مراجعه نمایید.
تبصره: درخصوص بند 6 (معلولیت) چنانچه متقاضی خواستار اعمال بند فوق میباشد، لازم است فرم مخصوص معلولیت را روز قبل از برگزاری آزمون تحویل باجه رفع نقص نماید تا اقدام لازم در این خصوص بعمل آید. در غیر اینصورت تقاضایی قابل پذیرش و انجام نمیباشد.
3 – چنانچه شماره داوطلبی شما به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا می باشد.
4- چنانچه كارت شركت در آزمون متقاضی فاقد عكس می­باشد و یا چنانچه عكس روی كارت وی دارای اشكالاتی از جمله: فاقد مُهر، واضح نبودن عكس و یا اشتباه عكس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون، 2 قطعه عكس 4 ×3 و كارت ملی یا شناسنامه عكسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشكل برطرف گردد. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی میگردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی كارت شركت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام كه توسط خود متقاضی تكمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.
یادآوری مهم: متقاضیانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا موفق به دریافت مدرک تحصیلی و اسکن آن در زمان ثبت نام در درگاه اینترنتی سازمان سنجش نشده­اند، ضرورت دارد در صورت قبولی در کانون انتخابی مدارک مورد نظر را به کانون مربوط ارائه دهند.
ج – آدرس و محل‌ رفع نقص كارت شركت در آزمون
نماینده این سازمان در روز پنجشنبه مورخ 1400/04/24 صبح از ساعت 8:30 الی 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 الی 18:00 در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از متقاضیانی كه براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص كارت سازمان میگردند، شهرستانهای محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره 1 (مندرج در ذیل این اطلاعیه) میباشد كه آدرس و محل تشكیل باجه رفع نقص كارت شركت در ‌آزمون هر شهرستان در جدول شماره 2 (مندرج در ذیل این اطلاعیه) مشخص گردیده است.
د‍ – یادآوری های مهم‌
1- در زمان حضور درجلسه آزمون، همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون، اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار الزامی است.
2- فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌ 8:00 صبح میباشد.
3- در ورودی ِحوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ 7:30  صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
4- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاكن و یك سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.
5- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، كتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اكیداً خودداری نمایند. به همراه داشتن هر كدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری كه بخشی از آن در بند « ح ‍» آمده است، رفتار خواهد شد.
6- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.
7- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.
8- حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، كیف دستی، ساك دستی، كتاب، جزوه و … معذور می باشند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.
9- متقاضیان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشكل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداكثر تا تاریخ 1400/04/31 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مكاتبه نمایند. درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.
10- متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شركت در آزمون كه بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.
ه‍- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی
براساس آخرین اطلاعات درباره راه‌های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می‌رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های محترم خود، آن را رعایت کنید:1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد نمایید و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 7:00 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.
2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.
3- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.
4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.
5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.
6- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.
7- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.
8- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. درصورتیکه دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.
9- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.
10- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید. به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.
11- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.
و_  تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:
به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان این آزمون که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ 1400/04/12 بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز پنجشنبه 1400/04/17 لغایت روز جمعه 1400/04/18 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش سایر آزمون‌های استخدامی) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی كه این فرم را تكمیل نمایند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.
ز– قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری
ماده 5- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف- ارتكاب هرگونه عملی كه موجب بینظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الكترونیكی و دستگاه های حافظه‌دار.
ب- ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون متقاضی را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:
1- ارائه مدرك یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شركت در آزمون.
2-تبانی با متقاضیان یا افراد خارج ازحوزه امتحانی یادست‌اندركاران آزمون ازقبیل عوامل اجرایی وطراحان سئوال برای تخلف درآزمون.
3- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شركت در جلسه آزمون به جای متقاضی اصلی.
ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الكترونیكی و دستگاه های حافظه‌دار.
د- كمك به متقاضی خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.
ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان یا استفاده غیر مجاز از آنها.
و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های متقاضیان یا سایر مدارك و دفاتر مربوط به آزمون.
ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شركت یا معاونت در این امر قبل یاحین برگزاری آزمون به هرنحو.
ح- خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شركت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینكه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.
ماده 6- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حكم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:
الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار كتبی با درج در پرونده متقاضی و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.
ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (5): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی متقاضی در همان سال و محرومیت از شركت در آزمون از یك تا ده سال بعد.
تبصره- آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها میباشد.
ماده 7- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا یك میلیارد (1.000.000.000) ریال یا حبس از یك تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاكم دادگستری معرفی مینمایند.
ماده 8– ارتكاب هر یك از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضویت در یك گروه یا شبكه باشد، موجب تشدید مجازات میشود و تشكیل دهنده و سركرده گروه یا شبكه به حداكثر مجازات محكوم میگردد. مجازات هر یك از اعضاء كه در ارتكاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذكر شده برای مرتكب میباشد.
ماده 9- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا كمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتكب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محكوم میگردد.
ماده 10- در صورت محكومیت قطعی فردی به یكی از مجازات های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال مینماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرك به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.
ماده 11- چنانچه با بررسیهای فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اكتسابی متقاضی و سوابق تحصیلی وی مغایرت های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اكتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از متقاضی در یك یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل میآید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این متقاضی، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.
ماده 12- هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی كه برای افزایش آمادگی متقاضیان شركت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت میكند، چنانچه در تخلفات ماده (5) مشاركت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو میشود و مدیران مسؤول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراكز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محكوم میشوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسؤول آنها حداكثر مجازات مندرج در ماده (6) است.
تبصره- در مورد آموزشگاه هایی كه فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی ربط مدعیالعلوم نیز میتواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.
ح- نحوه اعلام گزارش تقلب و تخلفات
نظر به حساسیت آزمون مقتضی است تمامی اخبار و اطلاعات مرتبط با تخلف و تقلب در این آزمون را با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور (قسمت گزارش تخلف در آزمون ها) و یا صندوق پست الکترونیکی (ایمیل) به نشانی Hefazatazmon@sanjesh.org و یا با شماره تلفن های 02636182151 و 02636182152 به اداره کل حراست و حفاظت آزمون های این سازمان منعکس نمایید.
ط – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و كشور
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
در خاتمه اضافه مینماید كه متقاضیان درصورت لزوم میتوانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص از این تاریخ لغایت روز جمعه 1400/04/25 همه روزه صبح از ساعت 8:00 الی 12:00 و بعد از ظهر از ساعت‌ 14:00 ‌الی 16:00 با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان و یا در ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌42163  ( پیش شماره 021) در میان بگذارند.

   دریافت فایل  شهرستان محل برگزاری حوزه های آزمون پذیرش متقاضیان پروانه كارآموزی وكالت كانونهای وكالی دادگستری ایران سال 1399
دریافت نشانی استان و شهرستان محل برگزاری و نشانی باجه های رفع نقص احتمالی كارتهای شركت درآزمون پذیرش متقاضیان پروانه كارآموزی وكالت كانونهای وكالی دادگستری ایران سال 1399


18 اردیبهشت 1400 – اعلام زمان برگزاری آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از برگزاری آزمون وکالت ۱۳۹۹ در 25 تیرماه سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله باکروناصبح امروز در جریان اعلام مصوبات نشست ستاد ملی مقابله با کرونا از برگزاری آزمون وکالت ۱۳۹۹ در ۲۴ تیرماه سال جاری خبر داد.
آزمون وکالت تا کنون سه بار به علت شیوع کرونا به تعویق افتاده است. این آزمون آخرین بار قرار بود ۲۰ فروردین ماه برگزار شود.


19 فروردین 1400 – اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص تعويق زمان برگزاري آزمون پذيرش متقاضيان پروانه كارآموزي وكالت كانونهاي وكلاي دادگستري ايران سال 1399- (اسکودا)

پیرو اطلاعیه مورخ 1400/1/11، به اطلاع ثبت نام کنندگان آزمون پذيرش متقاضيان پروانه كارآموزي وكالت كانونهاي وكلاي دادگستري ايران سال 1399 – (اسکودا) مي‌رساند با توجه به حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا ناشی از شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و تغییر وضعیت تمامی شهرهای برگزاری آزمون به حالت قرمز و اعمال محدوديت در استان ها و شهرستان های محل برگزاری، براساس ابلاغیه مورخ 1400/1/19 معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این آزمون در تاريخ 1400/1/20 برگزار نمي‌گردد.
ضمن پوزش از متقاضیان گرامی به اطلاع می‌رساند، زمان برگزاری این آزمون متعاقباً از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.


17 فروردین 1400: دریافت کارت آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری

به اطلاع می رساند؛ لینک دریافت کارت‌ ورود به جلسه شرکت در‌ آزمون‌ پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری فعال گردید. زمان برگزاری آزمون 20 فروردین 1400 می باشد.

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


14 فرورین 1400 – جزئیات برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت اعلام شد/آغاز توزیع کارت از۱۷ فروردین

سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور با صدور اطلاعیه ای، تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است: آزمون ‌کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۹ در صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۰ در ۸۴ شهرستان برگزار خواهد شد. فرآیند برگزاری آزمون صبح از ساعت ۸:۰۰ آغاز و درهای ورود به جلسه آزمون در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

کارت شرکت در آزمون از روز سه­ شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و متقاضیان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی می‌بایستی مطابق بند «ب» و «ج» به حوزه‌های رفع نقص مندرج در جدول ذیل این اطلاعیه مراجعه نمایند.

نحوه و زمان تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت‌ شرکت در آزمون‌ از روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا متقاضیان‌ آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده ، شماره سریال و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام نماید. این امکان برای متقاضیانی فراهم می‌باشد که در سیستم پاسخگویی عضویت داشته باشند. لذا متقاضیان برای دستیابی به اطلاعات فوق، باید در ابتدا نسبت به عضویت در این سیستم برای بازیابی اطلاعات، اقدام نمایند.

ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

۱ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱ ،۲  ،۳ ،۴ ،۷، ۹ و ۱۰  (شامل: نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، سهمیه، تاریخ فارغ‌التحصیلی، عنوان رشته تحصیلی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۰ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید .

تبصره : چنانچه مغایرتی دراطلاعات مندرج در بند ۷ (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (برای متقاضیان استفاده از سهمیه بنیادشهید- سپاه پاسداران-ستادکل نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی) لازم است جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۰ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید تادرصورت تاییدسهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای شما اعمال گردد.در غیراینصورت با سهمیه آزادگزینش خواهید شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد.

۲- در صورتی که نسبت به بندهای ۵  و ۶ (جنسیت و معلولیت) تفاوتی مشاهده نمودید ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره ۲) مراجعه نمایید.

تبصره: درخصوص بند ۶ (معلولیت) چنانچه متقاضی خواستار اعمال بند فوق می‌باشد، لازم است فرم مخصوص معلولیت را روز قبل از برگزاری آزمون تحویل باجه رفع نقص نماید تا اقدام لازم در این خصوص بعمل آید. در غیر اینصورت هیچگونه تقاضایی قابل پذیرش نمی‌باشد.

۳ – چنانچه شماره داوطلبی شما به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا می باشد.

۴- چنانچه کارت شرکت در آزمون متقاضی فاقد عکس می­باشد و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله: فاقد مُهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

یادآوری مهم: متقاضیانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا موفق به دریافت مدرک تحصیلی و اسکن آن در زمان ثبت نام در درگاه اینترنتی سازمان سنجش نشده­اند، ضرورت دارد در صورت قبولی در کانون انتخابی مدارک مورد نظر را به کانون مربوط ارائه دهند.

آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

نماینده این سازمان در روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۹ صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از متقاضیانی که براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می‌گردند، شهرستانهای محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره ۱ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) می‌باشد که آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون هر شهرستان در جدول شماره ۲ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) مشخص گردیده است.

یادآوری های مهم‌

۱- در زمان حضور درجلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌ ،اصل کارت ملی ویا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۲- فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌ ۸:۰۰ (هشت‌) می‌باشد.

۳- در ورودی ِحوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ (هفت و سی دقیقه) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۴- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.

۵- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند «ه‍» آمده است، رفتار خواهد شد.

۶- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

۷- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.

۸- حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور می باشند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

۹- متقاضیان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ ۲۶/۱/۱۴۰۰ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مکاتبه نمایند. بدیهی است درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

۱۰- متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

 دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی

براساس آخرین اطلاعات درباره راه‌های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می‌رود داوطلبان موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های محترم خود، آن را رعایت کنند:

۱- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابند. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلبان خواهد بود.

۲- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایند.

۳- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایند.

۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایند.

۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.

۶- داوطلبان در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایند.

۷- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایند.

۸- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایند. درصورتیکه دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنند.

۹- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایند.

۱۰- داوطلبان در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند. به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنند.

۱۱- سعی کنند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنند.

 تکمیل فرم خوداظهاری کرونایی ها

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان این آزمون که مبتلا به کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند)سازمان سنجش با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ هفتم فروردین ۱۴۰۰ بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز چهارشنبه ۱۱ فروردین لغایت روز جمعه ۱۳فروردین ۱۴۰۰ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش سایر آزمون‌های استخدامی) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی که این فرم را تکمیل نمایند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشتاز سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه متقاضیان آزمون

همه متقاضیان این آزمون لازم است از روز سه‌شنبه مورخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام نمایند. بدیهی است اطلاعات متقاضیان تکمیل کننده فرم مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

ح– قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده ۵- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.

ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون متقاضی را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲-تبانی با متقاضیان یا افراد خارج ازحوزه امتحانی یادست‌اندرکاران آزمون ازقبیل عوامل اجرایی وطراحان سئوال برای تخلف درآزمون.

۳- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای متقاضی اصلی.

ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.

د- کمک به متقاضی خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان یا استفاده غیر مجاز از آنها.

و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های متقاضیان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یاحین برگزاری آزمون به هرنحو.

ح- خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده متقاضی و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی متقاضی در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره- آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده ۸– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده ۹- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.

ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی متقاضی و سوابق تحصیلی وی مغایرت های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از متقاضی در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این متقاضی، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.

ماده ۱۲- هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی متقاضیان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسؤول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسؤول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.

تبصره- در مورد آموزشگاه هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

نحوه اعلام گزارش تقلب و تخلفات

نظر به حساسیت آزمون مقتضی است تمامی اخبار و اطلاعات مرتبط با تخلف و تقلب در این آزمون را با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org (قسمت گزارش تخلف در آزمون ها) و یا صندوق پست الکترونیکی (ایمیل) به نشانی Hefazatazmon@sanjesh.org و یا با شماره تلفن های ۰۲۶۳۶۱۸۲۱۵۱ و ۰۲۶۳۶۱۸۲۱۵۲ به اداره کل حراست و حفاظت آزمون های این سازمان منعکس نمایید.

 نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: https://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: https://rahgiri.sanjesh.orgوارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

این سازمان همچنین تاکید دارد که متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص تا روز جمعه ۲۰ فذروردین ۱۴۰۰ همه روزه صبح از ساعت ۸:۰۰ الی‌ ۱۲:۰۰ و بعد از ظهر از ساعت‌ ۱۴:۰۰ ‌الی‌ ۱۶:۰۰ با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان و یا در ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳ ( پیش شماره ۰۲۱) در میان بگذارند.


11 فروردین 1400 – آغاز خود اظهاری داوطلبان کرونایی آزمون وکالت

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز مهلت خود اظهاری بیماران کرونایی آزمون وکالت خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره‌ تاريخ پرينت كارت، محل رفع نقص كارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذيرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت كانون های وكلای دادگستری گفت: آزمون ‌کارآموزی وکالت در صبح روز جمعه ۲۰ فروردین در ۸۴ شهرستان برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: فرآيند برگزاری آزمون صبح از ساعت ۸ صبح آغاز و درهای ورود به جلسه آزمون در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: کارت شرکت در آزمون از روز سه­ شنبه ۱۷ فروردین بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و متقاضیان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی به حوزه‌های رفع نقص  مراجعه کنند.

نحوه و زمان تهيه پرينت كارت شركت در آزمون

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای شامل (نام، نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) يا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده ، شماره سريال و كد پيگيری و …) از كارت شركت در آزمون خود يك نسخه پرينت تهيه و براساس آدرس و زمان تعيين شده بر روی كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوطه مراجعه کنند.

به گفته این مقام مسئول، برای شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون، اصل كارت ملی يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامی است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: چنانچه متقاضی به دليل در اختيار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده يا كد پيگيری مورد نياز، موفق به پرينت كارت شركت در آزمون خود نمی شود، لازم است با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و ورود به سيستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعيين موضوع پيگيری نسبت به دريافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی يا كد پيگيری ثبت‌نام اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول، متقاضیان برای دستیابی به این اطلاعات، باید در ابتدا نسبت به عضويت در اين سيستم برای بازيابی اطلاعات، اقدام کنند.

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا

سخنگوی سازمان سنجش اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان این آزمون که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ ۷ فروردین بصورت قطعی تایید شده، لازم است از امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین لغایت روز جمعه ۱۳ فروردین با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش سایر آزمون‌های استخدامی) فرم خوداظهاری را تکمیل و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: متقاضیانی كه اين فرم را تكميل کنند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از ساير متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.


۱۹ اسفند ۹۹ – اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص تعویق زمان برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۹- (اسکودا)

به اطلاع متقاضیان گرامی شرکت در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۹ – (اسکودا) می‌رساند این سازمان براساس مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستورالعمل های اعلامی وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده برگزاری این آزمون در روز جمعه ۲۲ اسفند ماه بود که در روز سه شنبه ۱۹ اسفند ماه با اعلام معاونت محترم بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا و اعمال محدودیت های بیشتر در اکثر استان ها و ضرورت تغییر شرایط برگزاری آزمون از قبیل اضافه کردن شهرها و حوزه های امتحانی جدید، سازمان سنجش آموزش کشور به لحاظ رعایت اصول فنی و اجرایی جهت تامین الزامات وزارت محترم بهداشت و عدم امکان اعمال آنها در این بازه زمانی محدود، چاره ایی جز تعویق آزمون نداشت.
در این مساله مسئولان و همکاران اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران هیچ تقصیری نداشته و نهایت تلاش و رایزنی خود را انجام دادند تا این آزمون سر موعد مقرر برگزار شود. لذا سازمان سنجش آموزش کشور ضمن عذرخواهی از متقاضیان عزیز، به اطلاع می رساند این آزمون در تاریخ ۹۹/۱۲/۲۲ برگزار نمی گردد و با توجه به هماهنگی بعمل آمده انشاالله در روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۱/۲۰ برگزار خواهد شد.


18 اسفند 99 – دریافت کارت آزمون پذیرش پروانه کارآموزی وکالت سال 99

به اطلاع می رساند؛ لینک دریافت کارت آزمون پذیرش پروانه کارآموزی وکالت فعال گردید. آزمون ‌کارآموزی وکالت سال 1399 در صبح روز جمعه مورخ 99/12/22 در 31 شهرستان برگزار خواهد شد.

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


13 اسفند 99 – اطلاعیه زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون پذیرش پروانه کارآموزی وکالت سال 99

به اطلاع‌ می‌رساند آزمون ‌کارآموزی وکالت سال 1399 در صبح روز جمعه مورخ 99/12/22 در 31 شهرستان (به شرح جدول شماره 1 مندرج در ذیل این اطلاعیه) برگزار خواهد شد. فرآيند برگزاري آزمون صبح از ساعت 8:30 آغاز و درهاي ورود به جلسه امتحان در ساعت 8:00 صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان مي‌بايست قبل از بسته شدن درهاي ورودي در محل حوزه امتحاني خود حاضر باشند.
کارت شرکت در آزمون از روز سه­شنبه مورخ 99/12/19 براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و متقاضیان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی مي‌بايستي مطابق بند «ب» و «ج» به حوزه‌های رفع نقص مندرج در جدول ذيل اين اطلاعيه مراجعه نمایند.
الف – نحوه و زمان تهيه پرينت كارت شركت در آزمون
كارت‌ شركت در‌ آزمون‌ از روز سه­ شنبه 99/12/19 براي مشاهده و پرينت بر روي درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور قرار خواهد گرفت. لذا متقاضیان‌ آزمون‌، براي شركت در جلسه امتحان بايد در تاريخ تعيين شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رساني مذكور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌اي (نام، نام خانوادگی، کد ملي، سال تولد و …) و يا اطلاعات ثبت‌نامي (شماره پرونده ، شماره سريال و كد پيگيري و …) از كارت شركت در آزمون خود يك نسخه پرينت تهيه و براساس آدرس و زمان تعيين شده بر روي كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه نمايند. براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و هم چنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است.
چنانچه متقاضی به دليل در اختيار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبي، پرونده و يا كد پيگيري مورد نياز، موفق به پرينت كارت شركت در آزمون خود نمي‌شود، لازم است با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و ورود به سيستم پاسخگويي و انتخاب نام آزمون و تعيين موضوع پيگيري نسبت به دريافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبي و يا كد پيگيري ثبت‌نام اقدام نمايد. اين امكان براي متقاضیاني فراهم مي‌باشد كه در سيستم پاسخگويي عضويت داشته باشند. لذا متقاضیان برای دستیابی به اطلاعات فوق، باید در ابتدا نسبت به عضويت در اين سيستم برای بازيابي اطلاعات، اقدام نمايند.
ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغايرتي مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زير اقدام نمايند:
1ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون، چنانچه مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي 1 ،2 ،3 ،4 ،7، 9 و 10 (شامل: نام خانوادگي، نام، تاريخ تولد، شماره شناسنامه، كد ملي، سهمیه، تاريخ فارغ‌التحصيلي، عنوان رشته تحصيلي) كارت شركت در آزمون شما وجود دارد لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور حداكثر تا تاريخ 99/12/22 منحصراً به درگاه اطلاع رساني اين سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ويرايش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمايند .
تبصره : چنانچه مغايرتي دراطلاعات مندرج در بند 7 (سهميه ثبت نامي) كارت شركت در آزمون شما وجود دارد (براي متقاضیان استفاده از سهميه بنيادشهيد- سپاه پاسداران-ستادكل نيروهاي مسلح و وزارت جهاد كشاورزي) لازم است جهت اعلام مغايرت حداكثر تا تاریخ 22/12/99 منحصراً به درگاه اطلاع رساني اين سازمان (قسمت ويرايش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند تادرصورت تاييدسهميه توسط ارگان مربوط، سهميه مورد نظر براي شما اعمال گردد.در غيراينصورت با سهميه آزادگزينش خواهيد شد و هيچگونه اعتراضي قابل قبول نمي‌باشد.
2- در صورتي كه نسبت به بندهاي 5 و 6 (جنسیت و معلوليت) تفاوتي مشاهده نمودند ضروري است مطابق ساعت و تاريخ اعلام شده در بند «ج» به نماينده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه‌ي رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره 2) مراجعه نمايند.
تبصره: درخصوص بند 6 (معلوليت) چنانچه متقاضی خواستار اعمال بند فوق مي‌باشد، لازم است فرم مخصوص معلوليت را روز قبل از برگزاري آزمون تحويل باجه رفع نقص نمايد تا اقدام لازم در اين خصوص بعمل آيد. در غير اينصورت هيچگونه تقاضايي قابل پذيرش نمي‌باشد.
3 – چنانچه شماره داوطلبی شما به صورت عددي و يا به صورت حروف ناخوانا مي باشد.
4- چنانچه كارت شركت در آزمون متقاضی فاقد عكس مي­باشد و يا چنانچه عكس روي كارت وي داراي اشكالاتي از جمله: فاقد مُهر، واضح نبودن عكس و يا اشتباه عكس مي باشد ضروري است ضمن همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون، 2 قطعه عكس 4 ×3 و كارت ملي يا شناسنامه عكسدار مطابق ساعت و تاريخ اعلام شده در بند «ج» به نماينده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه‌ي رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاري آزمون مراجعه نمايند و موضوع را پيگيري نموده تا مشكل برطرف گردد. در غير اين صورت فرد به عنوان متخلف تلقي مي‌گردد. ضمناً ساير اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام كه توسط خود متقاضی تكميل گرديده، در نظر گرفته شده است.
يادآوري مهم: متقاضیاني که به دليل شيوع ويروس کرونا موفق به دريافت مدرک تحصيلي و اسکن آن در زمان ثبت نام در درگاه اينترنتي سازمان سنجش نشده­اند، ضرورت دارد در صورت قبولي در کانون انتخابي مدارک مورد نظر را به کانون مربوط ارائه دهند.
ج – آدرس و محل‌ رفع نقص كارت شركت در آزمون
نماينده اين سازمان در روز پنجشنبه مورخ 99/12/21 صبح از ساعت 8:30 الي 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 الي 17:00 در باجه‌ي رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. براي اطلاع آن دسته از متقاضیاني كه براساس توضيحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماينده رفع نقص كارت سازمان مي‌گردند، شهرستانهاي محل برگزاري آزمون به شرح جدول شماره 1 (مندرج در ذيل اين اطلاعيه) مي‌باشد كه آدرس و محل تشكيل باجه رفع نقص كارت شركت در ‌آزمون هر شهرستان در جدول شماره 2 (مندرج در ذيل اين اطلاعيه) مشخص گرديده است.
د‍ – یادآوری های مهم‌
1- در زمان حضور درجلسه آزمون، همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون‌ ،اصل كارت ملي ويا اصل شناسنامه عكسدار الزامي است.
2- فرآيند برگزاري آزمون از ساعت‌ 8:30 (هشت و سي دقيقه‌) مي‌باشد.
3- در ورودي ِحوزه هاي امتحاني رأس‌ ساعت‌ 8:00 (هشت) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهاي ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحاني حاضر باشند.
4- هر متقاضی براي حضور در جلسه آزمون بايد چند مداد سياه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاكن و يك سنجاق و يا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.
5- متقاضیان بايد از آوردن وسايل اضافي از جمله پيجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، كتاب، ماشين‌حساب، هرگونه نُت و يادداشت و نظاير آن به جلسه آزمون اكيداً خودداري نمايند. به همراه داشتن هر كدام از وسايل مندرج در اين بند به عنوان تقلب و تخلف تلقي و با متقاضیان ذيربط براساس قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري كه بخشي از آن در بند «ه‍» آمده است، رفتار خواهد شد.
6- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.
7- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.
8- حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافي از جمله تلفن همراه، ماشين حساب، كيف دستي، ساك دستي، كتاب، جزوه و … معذور می باشند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.
9- متقاضیان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشكل در فرآيند برگزاري براي آنها لازم است، حداكثر تا تاريخ 99/12/28 از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي با اين سازمان مكاتبه نمايند. بديهي است درخواست هاي واصله بعد از تاريخ فوق قابل بررسي و پيگيري نخواهد بود.
10- متقاضیان براي آگاهي بيشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنماي شركت در آزمون كه بر روي درگاه اطلاع رسانی اين سازمان قرار دارد پرينت تهيه و نسبت به مطالعه دقيق آن اقدام نمايند.
ه‍- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی
براساس آخرین اطلاعات درباره راه‌های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالي آن در حوزه هاي برگزاري آزمون، انتظار می‌رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های محترم خود، آن را رعایت کنید:
1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 7:00 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.
2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.
3- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.
4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.
5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.
6- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.
7- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.
8- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. درصورتیکه دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.
9- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.
10- در پايان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرايي همچنان بر صندلي خود مستقر باشيد. به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.
11- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس مي شود نظير صندلی ها، دستگيره درب ها و شیرآلات سرويس بهداشتي و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.
و- تکمیل فرم خوداظهاری:
1- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:
به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان این آزمون که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ 9/ 12/ 99 بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز جمعه مورخ 99/12/15 لغایت شنبه مورخ 99/12/16 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش سایر آزمون‌های استخدامی) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی كه اين فرم را تكميل نمايند براساس دستورالعمل‌هاي وزارت بهداشت از ساير متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.
2- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه متقاضیان آزمون:
همه متقاضیان این آزمون لازم است از روز سه‌شنبه مورخ 99/12/19 به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام نمایند. بدیهی است اطلاعات متقاضیان تکمیل کننده فرم مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.
ح– قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري
ماده 5- تخلفات و جرايم در اين قانون مشتمل بر موارد زير است:
الف- ارتكاب هرگونه عملي كه موجب بي‌نظمي در برگزاري آزمون گردد يا همراه داشتن هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاه هاي حافظه‌دار.
ب- ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون متقاضی را از نظر علمي خدشه دار سازد از قبيل:
1- ارائه مدرك يا گواهي مجعول يا تصوير گواهي مجعول براي شركت در آزمون.
2-تباني با متقاضیان يا افراد خارج ازحوزه امتحاني يادست‌اندركاران آزمون ازقبيل عوامل اجرايي وطراحان سئوال براي تخلف درآزمون.
3- ثبت‌نام در آزمون با هويت مجعول يا شركت در جلسه آزمون به جاي متقاضی اصلي.
ج- استفاده از هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاه هاي حافظه‌دار.
د- كمك به متقاضی خارج از ضوابط برگزاري آزمون براي پاسخ به سئوالات.
ه‍- دسترسي غيرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان يا استفاده غير مجاز از آنها.
و- هرگونه تغيير غيرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌هاي متقاضیان يا ساير مدارك و دفاتر مربوط به آزمون.
ز- افشاي سئوالات آزمون يا تلاش در جهت دستيابي و افشاي آن يا شركت يا معاونت دراين امر قبل ياحين برگزاري آزمون به هرنحو.
ح- خريد يا فروش سئوالات آزمون يا پاسخ آنها يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون اعم از اينكه سئوالات يا پاسخ آنها واقعي يا غيرواقعي باشد.
ماده 6- هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات، صلاحيت صدور حكم به مجازات هاي زير را درباره متخلفان دارند:
الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار كتبي با درج در پرونده متقاضی و اعلام به مراجع ذي ربط يا محروميت از گزينش در آزمون همان سال.
ب- در مورد مشمولان بند (ب) يا بند (ج) ماده (5): محروميت از گزينش علمي در آزمون همان سال و ابطال قبولي متقاضی در همان سال و محروميت از شركت در آزمون از يك تا ده سال بعد.
تبصره- آراي هيأت‌هاي بدوي جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) اين قانون قابل تجديد نظر خواهي در هيأت تجديد نظر رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مي‌باشد.
ماده 7- در مورد مشمولان بندهاي (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هيأت‌هاي رسيدگي متهم را براي رسيدگي و اعمال جزاي نقدي از ده ميليون (10.000.000) ريال تا يك ميليارد (1.000.000.000) ريال يا حبس از يك تا پنج سال يا هر دو مجازات به محاكم دادگستري معرفي مي‌نمايند.
ماده 8– ارتكاب هر يك از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضويت در يك گروه يا شبكه باشد، موجب تشديد مجازات مي‌شود و تشكيل دهنده و سركرده گروه يا شبكه به حداكثر مجازات محكوم مي‌گردد. مجازات هر يك از اعضاء كه در ارتكاب تخلفات و جرايم فوق دخالتي نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذكر شده براي مرتكب مي‌باشد.
ماده 9- رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسيدگي برابر ساير قوانين جزايي يا رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري يا هيأت‌هاي انتظامي اعضاي هيأت علمي يا كميته‌هاي انضباطي دانشجويان نيست و مرتكب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) اين قانون به مجازات مقرر در ساير قوانين و مقررات محكوم مي‌گردد.
ماده 10- در صورت محكوميت قطعي فردي به يكي از مجازات هاي مندرج در اين قانون، به استثناي مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هيات رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها، قبولي وي در آزمون را ابطال مي‌نمايد. در اين صورت مؤسسه آموزشي مربوط از صدور و اعطاي هرگونه گواهي يا مدرك به وي خودداري خواهد نمود، و چنانچه گواهي فارغ‌التحصيلي به وي اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا وزارت آموزش و پرورش يا دانشگاه آزاد اسلامي ملزم به ابطال آن گواهي هستند.
ماده 11- چنانچه با بررسي‌هاي فني و علمي، بين نمرات و رتبه اكتسابي متقاضی و سوابق تحصيلي وي مغايرت هاي غيرمتعارف مشهود و اساسي از قبيل عدم تطابق معدل ديپلم و دوره پيش‌دانشگاهي با رتبه و نمره اكتسابي در آزمون وجود داشته باشد، با تأييد هيأت‌هاي بدوي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها از متقاضی در يك يا چند درس عمومي و اختصاصي امتحان مجدد به عمل مي‌آيد. تعيين وضعيت نهايي آزمون اين متقاضی، بر اساس نتايج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هيأت بدوي است.
ماده 12- هر مؤسسه يا آموزشگاه علمي و آموزشي كه براي افزايش آمادگي متقاضیان شركت در آزمون‌هاي مورد بحث اين قانون فعاليت مي‌كند، چنانچه در تخلفات ماده (5) مشاركت داشته باشد، مجوز تأسيس آن لغو مي‌شود و مديران مسؤول آنها، علاوه بر محروميت دائمي از تأسيس و اداره اين گونه مراكز، به مجازات‌هاي پيش‌بيني شده در اين قانون و ساير قوانين محكوم مي‌شوند، و چنانچه مؤسسه يا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مديران مسؤول آنها حداكثر مجازات مندرج در ماده (6) است.
تبصره- در مورد آموزشگاه هايي كه فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانوني ذي ربط مدعي‌العلوم نيز مي‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پيگيري تخلفات آنان اقدام نمايد.
ط- نحوه اعلام گزارش تقلب و تخلفات
نظر به حساسیت آزمون مقتضی است تمامی اخبار و اطلاعات مرتبط با تخلف و تقلب در این آزمون را با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور (قسمت گزارش تخلف در آزمون ها) و یا صندوق پست الکترونیکی (ایمیل) به نشانی Hefazatazmon@sanjesh.org و یا با شماره تلفن های 02636182151 و 02636182152 به اداره کل حراست و حفاظت آزمون های این سازمان منعکس نمایید.
ی – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و كشور
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
در خاتمه اضافه مي‌نمايد كه متقاضیان درصورت لزوم مي‌توانند سئوال يا سئوالات خود را در اين خصوص از اين تاريخ لغايت روز پنجشنبه 99/12/21 همه روزه صبح از ساعت 8:00 الي‌ 12:00 و بعد از ظهر از ساعت‌ 14:00 ‌الي‌ 16:00 با بخش پاسخگويي اينترنتي اين سازمان و يا شماره ‌تلفن ‌42163 با پيش شماره 021 در ميان بگذارند.

دریافت فایل جداول شهرستانهای محل برگزاری و باجه های رفع نقص آزمون پذيرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت كانونهای وكلای دادگستری 1399


8 آذر 99 – اطلاعیه لغو آزمون کارآموزی وکالت سال 99 

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از تعویق آزمون وکالت ۹۹ خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای جعفر کوشا، در صفحه مجازی خود اعلام کرد: آزمون وکالت ۹۹ به دلیل شرایط حاد کرونایی و نداشتن مجوز برگزاری آزمون، در تاریخ ۲۸ آذر برگزار نخواهد شد.
وی گفت: تاریخ دقیق آزمون از سوی سازمان سنجش و پس از استعلام از ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود.
رئیس اسکودا افزود: سلامت داوطلبان اخذ پروانه وکالت از هر چیزی برای ما مهم‌تر است.
اسکودا متولی برگزاری آزمون وکلای دادگستری است.


16 مهر 99 – تمدید مهلت ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال 99 

کارجویان گرامی به اطلاع میرساند ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال 99 تا روز دوشنبه 21 مهر ماه تمدید گردید.


به اطلاع متقاضيان مي‌رساند كانونهاي وكلاي دادگستري ايران (عضو اتحاديه سراسري كانون هاي وكلاي دادگستري ايران- اسکودا) متشكل از كانون وكلاي دادگستري مرکز- آذربايجان شرقي – فارس و كهگيلويه و بويراحمد- اصفهان – آذربايجان غربي – مازندران- خراسان رضوي، شمالي و جنوبي – گيلان- قزوين- خوزستان – كرمانشاه – همدان – قم – كردستان – گلستان – اردبيل-  مرکزي- بوشهر – زنجان – لرستان – کرمان- البرز -چهارمحال و بختياري- یزد و ایلام از طريق آزمون كتبي و طبق مقررات و قانون كيفيت اخذ پروانه وكالت مصوب سال 1376 به تعداد مورد نياز مجموعاَ 3845 نفر و با توجه به شرح، شرايط و موارد زير كارآموز وكالت مي‌پذيرند.

(ظرفيت هاي اعلام شده با احتساب سهميه آزاد و ايثارگران بوده و تغییر کد کانون پس از اولین ثبت‌نام به هیچ وجه ممکن نیست. بنابراین متقاضیان محترم باید با بررسی و مطالعه و دقت کامل نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند. در صورت ثبت‌نام مکرر، ثبت‌نام متقاضی کلاً کان لم یکن تلقی خواهد شد).

مواد امتحانی:

اين آزمون، كتبي، یک مرحله‌ای به صورت تستي بوده و ضرائب دروس آن به شرح ذیل می‌باشد:

تبصره 1: سوالات هر یک از مواد آزمون از قلمرو قوانین و مقررات ذکر شده در ذیل هر عنوان و نیز آراء وحدت رویه مرتبط طرح می شود. فهرست منابع در جدول پیوست شماره 1 این آگهی می باشد.

شرايط شركت در آزمون و اخذ پروانه كارآموزي وكالت:

1-3- تابعيت جمهوري اسلامي ايران.
2-3- دارا بودن دانشنامه ليسانس يا بالاتر حقوق (از دانشكده‌هاي حقوق داخل يا خارج كشور كه مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري باشد) يا دانشنامه ليسانس فقه و مباني حقوق اسلامي يا معادل آن از دروس حوزوي و دانشگاهي با تاييد مرجع صالح.
تبصره 1: كساني كه فاقد مدرك كارشناسي حقوق، فقه و مباني حقوق اسلامي يا معادل آن از دروس حوزوي و دانشگاهي با تاييد مرجع صالح بوده و فقط داراي مدارك بالاتر آن هستند حق شركت در آزمون را ندارند؛ بنابراين از ارائه مدارك بالاتر به جز مدارك كارشناسي عنوان شده خودداري نمايند.
تبصره 2 : مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوري باشد.
تبصره 3: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.
3-3 – شرایط سنی: پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه‌های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت‌نام سن آنها از پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.
4-3- براي اشخاصي پروانه كارآموزي صادر مي‌شود كه داراي شرايط مندرج در قوانین و مقررات ناظر بر وکالت باشند.

مدارک مورد نياز جهت ثبت نام:

1-4- اسكن تصوير مدرک تحصيلي ليسانس، منطبق با بند 2-3 و تبصره های آن، بدون حاشيه‌هاي زايد و با فرمتjpg و با اندازه حدود 595 در 842 pixels و با وضوح تصويري 72 dpi .
تبصره 1: متقاضيان از اسکن گواهي تعداد واحدهاي گذرانده شده خودداري نمايند زيرا فقط گواهي فارغ‌التحصيلي يا دانشنامه مبناي مجوز شركت در آزمون مي‌باشد، بنابراين دانشجويان ترم آخر و كساني كه در گواهي صادر شده توسط دانشگاه مربوط در مورد آنها كلمه”فارغ التحصيل” یا “دانش آموخته” قيد نشده باشد حق شركت در آزمون را نخواهند داشت.
تبصره 2: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته، اسکن مدرک کاردانی خود را در قسمت مربوطه ارسال نمایند.
2-4- اسكن تصوير كارت یا گواهی پايان خدمت يا معافيت دائم بدون حاشيه‌هاي زايد و در قالب jpg و با اندازه حدود 213 در 312 pixels و با وضوح تصويري 72dpi .
تبصره: دارندگان معافیت‌های تحصیلی، مربوط به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه و به طور کلی افراد فاقد گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.
3-4- هزینه ثبت‌نام مبلغ 1/500/000 (یک میلیون و پانصد هزار) ریال (معادل صدو پنجاه هزار تومان)
تبصره: واریز هزینه ثبت نام از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و سیستم برخط (آنلاین) ثبت‌نام اینترنتی در زمان تعیین شده در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به بند 1-5 و 2-5 این آگهی و دستورالعمل مقرر انجام خواهد گرفت.
4-4- اسكن عکس متقاضي:
متقاضیان محترم مي‌بايست تصوير عكس خود را كه در سال جاري گرفته شده باشد، در اندازه‌هاي 4×3 جهت اسکن، بدون حاشيه‌هاي زايد و در قالب jpg و با اندازه حداقل 200 در 300 تا حداكثر 300 در 400 pixels تهيه نمايند و حجم فايل تهيه شده نبايد از 70 كيلو بايت بيشتر شود. همچنين تصوير متقاضی بايد واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. تا حد امكان عكس ها سياه و سفيد و يا در صورت رنگي بودن داراي زمينه سفيد باشد.
تذكر مهم: با توجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون‌هاي قبلي، درخصوص اشتباه در ارسال عكس متقاضیان، كه اين موضوع اكثراً براي متقاضیاني كه ثبت‌نام آنها توسط ديگران انجام مي‌شود رخ داده است، تاكيد مي‌گردد علاوه بر كنترل اطلاعات ثبت‌نامي، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالي دقت نماييد تا اشتباهاً عكس داوطلب ديگري به جاي عكس شما ارسال نگردد. بديهي است كه در صورت ارسال عكس اشتباهي از طرف متقاضي، فرد به عنوان متخلف تلقي و مطابق مقررات با وي رفتار خواهد شد.
5-4– متقاضیانی که دارای معلولیت (نابینایی و کم بینایی) و ناتوانی جسمی – حرکتی از ناحیه دست می‌باشند (صرفاً جهت استفاده از منشی در جلسه آزمون) وضعیت معلولیت و استفاده از منشی را برای دریافت تاییدیه از سازمان بهزیستی کشور در قسمت مربوطه سيستم ثبت‌نام اعلام نمایند. لازم به ذکر است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب سال 1376 هیچ گونه سهمیه فوق‌العاده‌ای برای پذیرش این متقاضیان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده است و با اعلام معلولیت از نظر پذیرش در آزمون اولویتی برای فرد ارائه کننده ایجاد نخواهد شد.
6-4- سهمیه رزمندگان و ايثارگران:
با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و با توجه به مفاد ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه بند چ ماده مذکور که به موجب آن بند چ به عنوان ماده 59 مکرر به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق شده است گزینش متقاضیان واجد شرایط براساس ماده 59 اصلاحی قانون خدمات رسانی به ایثارگران صورت می‌گیرد. هر یک از افراد متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند براساس شرایط خود به شرح مندرج در بندهای “الف” تا “ج” زیر، متقاضی استفاده از سهمیه شوند.
الف- فرزندان و همسران شهدا
ب- جانبازان با حداقل ده درصد (10%) جانبازی
پ- آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و همسر و فرزندان آنان
ت- رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه
ث- همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر
ج- فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه
تبصره 1: متقاضیان استفاده کننده از سهمیه‌های بنیاد شهید، سازمان بسیج مستضعفین، جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح، در صورت عدم تایید سهمیه به واحدهای تابعه شهرستان محل تشکیل پرونده ذیربط مراجعه نمایند.
تبصره 2: جانبازان 10% به بالا، آزادگان با سه ماه سابقه اسارت و همسر و فرزندان آنان، فرزندان و همسران شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر، برای استفاده از سهمیه مربوط باید بر اساس ضوابط نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند. این قبیل متقاضیان بایستی در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی نسبت به علامتگذاری بند مربوطه اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از ثبت نام به ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تایید سهمیه ارسال گردد و نیازی به مراجعه به سایت ایثار ندارند.
تبصره 3: بر مبنای قسمت اخیر ماده 59 مکرر الحاقی به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه جزو سهمیه رزمندگان محسوب می شوند و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان هستند.
رزمندگانی که از تاریخ 1359/6/31 لغایت 1367/6/31 حداقل شش (6) ماه متوالی یا متناوب و فرزندان رزمندگانی که حداقل دوازده ماه (12) سابقه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل را داشته‌اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید نهایی قرار گیرد.
تبصره 4: آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی، و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ 1359/6/31 تا 1367/6/31 حداقل 6 ماه پیوسته یا متناوب در خطوط مقدم حضور داشته‌اند و فرزندان این رزمندگان که پدر یا مادرشان حداقل 12 ماه سابقه حضور در جبهه را به صورت داوطلبانه دارد می‌توانند با تایید بالاترین مقام هر یک از نیروهای مسلح (ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح) از مزایای این قانون استفاده نمایند. این قبیل افراد می‌توانند ابتدا به واحدهای متبوع مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون مربوط را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط صالح مربوطه مورد تایید نهایی قرار گیرد. این قبیل متقاضیان لازم است ضمن علامتگذاری در بند مربوطه در تقاضانامه ثبت نامی نسبت به درج کد پیگیری 12 رقمی در محل مربوط اقدام نمایند.
تبصره 5 : با توجه به مفاد بند چ ماده 88 الحاقی به ماده 59 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پدر و مادر شهدا مشمول سهمیه ایثارگری نمی باشند.
تذکرات مهم
1 – مناطق عملیاتی بر اساس مصوبه شورای عالی دفاع تعیین می شود.
2– همسران رزمندگان (متقاضیانی که همسران آنان فقط دارای شرط مدت حضور در جبهه می باشند) مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌باشند.
3- کد پیگیری 12 رقمی ارگان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان (حسب مورد سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح)، برای هر آزمون و هر سال متفاوت است. لذا متقاضیان می بایست برای این آزمون، کدپیگیری جدید از ارگان ذیربط دریافت دارند.
4– متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان، نسبت به دریافت کد پیگیری 12 رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی در نظر گرفته شده است، درج نمایند.
5- شرط برخورداری از مزایای ایثارگران و رزمندگان «واجد شرایط بودن» آنان است که در قسمت اخیر ماده 59 الحاقی همانند ماده 59 قبلی تصریح شده است. بنابراین وضعیت متقاضیان محترم باید بر ماده 2 قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت و سایر شرایط قانونی ایجابی و سلبی لازم برای ورود به کارآموزی منطبق باشد و نصاب نمره قبولی نیز در مورد ایشان رعایت خواهد شد.
6– به موجب الحاق بند چ ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه به ماده 59 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، مشمولين استفاده از سهميه ايثارگران فقط موارد شش گانه فوق هستند.
7- بررسی شمول سهمیه ایثارگری به افراد توسط سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود در نهایت، تایید نهایی واجد شرایط بودن ایثارگران نسبت به پذیرفته شدگان این سهمیه با هیأت مدیره هر کانون است.
8 – چنانچه داوطلبی در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، اعلام بعدی او در مورد ایثارگری مسموع نخواهد بود.
9- پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان توسط کانون محلی، اصل گواهی ایثارگری صادر شده از مرجع صالح می بایست به کانون مربوطه تحویل داده شود.
10- نظر به اینکه پذیرش متقاضیان در سهمیه انتخابی آنان صورت می‌گیرد، ضروری است متقاضیان ارجمند هنگام ثبت نام در انتخاب گزینه سهمیه عادی یا ایثارگران دقت نمایند.
7-4- تهیه پرینت از اطلاعات ثبت‌نامی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است، الزامی است متقاضی باید پرینت را در صورت قبولی در آزمون به کانون مربوط ارائه کند.

نحوه ثبت نام و توزيع کارت شرکت در آزمون و تاريخ آزمون

1-5- ثبت‌نام از متقاضيان منحصراً از طريق اينترنت و درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور از روز یکشنبه مورخ 1399/07/06 لغایت روز چهارشنبه مورخ 1399/07/16 انجام خواهد شد.
2-5- متقاضیان باید برای واریز هزینه ثبت‌نام، از طریق کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب، که رمز دوم آن فعال باشد، طبق دستور العمل اعلام شده در درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور، و در زمان اعلام شده در بند 1-5، نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام کنند.
تبصره: در این خصوص متقاضیان می‌توانند از کارتهای اعتباری دیگران که رمز دوم آن فعال باشد نیز استفاده کنند.
3-5- توزیع کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی انجام می‌شود و متقاضیان باید با مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن کد پيگيري و شماره پرونده خود به سیستم، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. زمان آغاز توزیع اینترنتی کارت و نحوه آن، زمان و مکان رفع نقص یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور، اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.
4-5- با توجه به برگزاری آزمون سال جاری در همه مراکز استانها، متقاضیان آزمون می‌توانند صرف نظر از کانون انتخابی، مرکز استان محل سکونت خود را به عنوان محل آزمون تعیین نمایند. نشاني محل برگزاري آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد.
5-5- تاريخ برگزاري آزمون روز جمعه مورخ 1399/09/28 مي‌باشد.

تذکرات لازم:

1-6- متقاضيان بايد قبل از تاريخ شروع ثبت‌نام از طريق اينترنت، نسبت به اسکن و آماده کردن مدارک در قالب و مشخصات اعلام شده در بند 4 اين آگهي اقدام نمايند.
2-6- مدت ثبت نام اينترنتي از تاريخ شروع، 10 روز خواهد بود.
3-6- متقاضيان بايد اصل مدارک اسکن شده را نزد خود نگه داشته در صورت پذيرفته شدن به همراه ساير مدارکي که اعلام خواهد شد به کانون مربوطه ارائه نمايند.
4-6- متقاضیان فقط در صورتی که دارای شرایط مندرج در این آگهی باشند حق ثبت نام و شرکت در آزمون را خواهند داشت ضمن اینکه باید اطلاعات وارد شده در تقاضانامه ثبت‌نام را (خصوصاً از نظر تعیین کانون مربوط و کد آن) به دقت کنترل نمایند. هزینه ثبت‌نام تحت هیچ شرایطی مسترد نخواهد شد.
5-6- متقاضیان باید در پایان ثبت‌نام از اطلاعات وارد شده پرینت تهیه و درصورت قبولی آن را به کانون مربوطه تسلیم کنند. چنانچه اطلاعات اعلام شده توسط متقاضي در هنگام ثبت‌نام اينترنتي با آگهي آزمون منطبق نبوده و غير واقعي باشد حتي در صورت قبولي از ثبت‌نام آنان جلوگيري و قبولي آنان کان لم يکن تلقي خواهد شد.
6-6– صدور كارت شركت در آزمون دليل تاييد هيچ يك از مدارك داوطلب از طرف كانونهاي وكلا يا سازمان سنجش نيست. بنابراين صرف قبولي در آزمون و درج نام متقاضي در رديف پذيرفته شدگان، هيچ حقي براي كسي ايجاد نخواهد كرد.
7-6- صدور هرگونه اطلاعيه درخصوص آزمون فقط در درگاه اطلاع‌رساني اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري ايران (اسکودا) معتبر خواهد بود.
8-6- با توجه به زمان پيش بيني شده براي آماده کردن مدارک ثبت‌نام تأکيد مي‌شود در روزهاي آغازين پس از انتشار اين آگهي نسبت به تهيه مدارک مورد نياز اقدام شود تا در هنگام ثبت نام از طريق اينترنت براي متقاضيان از نظر زماني مشکلي ايجاد نگردد.
9-6- تغییر محل کارآموزی به هیچ عنوان میسر نخواهد بود بنابراین متقاضیان محترم باید با در نظر گرفتن همه ویژگی‌ها و امکانات و محدودیتهای فردی و خانوادگی خود صرفاً در حوزه کانونی ثبت نام کنند که قصد کارآموزی و وکالت در محدوده آن را دارند.
10–6– محاسبه نمرات و تراز آن بر اساس استانداردهای علمی متداول انجام خواهد شد.
11-6- ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت عضو کانونهای وکلا در آزمون ممنوع است و بر فرض شرکت و قبولی در آزمون، قبولی آنان کان لم یکن تلقی می‌شود .
تبصره 1: طبق تصمیم هیات‌های مدیره محترم کانونهای وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، فارس و کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، کردستان، کرمان، گیلان و مرکز کارآموزانی که در حوزه این کانونها به کارآموزی اشتغال دارند می‌توانند در آزمون امسال منحصراً در حوزه کانون متبوع خود شرکت کنند.
12-6- متقاضیان محترم پیش از انتخاب کانون محل کارآموزی و اشتغال خود حتما به آگهی اختصاصی کانونها در سایت اختصاصی آنها مراجعه کنند و از شرایط احتمالی پیش بینی شده در هر کانون آگاه شوند. زیرا با توجه به مستقل بودن کانونها و ویژگی های اقلیمی و اجتماعی آنها شرایط اختصاصی اعلامی هر کانون برای متقاضیان ورود به آن لازم الاتباع است.

تذکر: ذکر هر عنوان زیر یک درس به منزله عدم استفاده از آن در دروس دیگر نیست.

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.