آیا میدانستید برخی از گوشی های اکسپریا دارای قابلیت FM transmitter هستند؟

دسته ها: اخبار

چندین سال قبل، وقتی که مثل امروز گوشی های هوشمند به این صورت توسعه پیدا نکرده بودند، برخی قابلیت های منسوخ شده امروزی در آن روزها یک ویژگی خاص برای تلفن های همراه محسوب میشود. اگر چند سال قبل قابلیت FM transmitter به عنوان یک ویژگی مثبت در گوشی های موبایل شناخته میشد، اما امروز کسی از نبود آن در گوشی های هوشمند اندرویدی یا آیفون ها سخن نمیگوید.

FM transmitter قابلیتی است که با استفاده از آن موزیک های در حال پخش بر روی گوشی به یک فرکانس خاص بر روی موج FM فرستاده میشود. این قابلیت در خودروها بسیار کاربردی است به طوری که میتوان موزیک های موجود در تلفن همراه را از طریق رادیوی ماشین دریافت و پخش کرد.

این روزها قابلیت FM transmitter را در هیچ گوشی هوشمندی مشاهده نمیکنید. در واقع این قابلیت به کلی منسوخ شده اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید این ویژگی از نظر سخت افزاری در برخی گوشی های اکسپریا تعبیه شده است!!! یکی از توسعه دهندگان XDA با ساخت یک نرم افزار موفق به فعال کردن این ویژگی در برخی گوشی های اکسپریا شده است. البته هنوز گوشی هایی که به طور کامل از این ویژگی پشتیبانی میکنند مشخص نیست اما گزارش هایی از فعال بودن این ویژگی در گوشی هایی از قبیل اکسپریا Z، اکسپریا Z1، اکسپریا Z1 Compact، اکسپریا Z Ultra، اکسپریا SP و اکسپریا T بدست رسیده است.

فعال سازی این ویژگی از طریق نرم افزاری به نام SpiritTransmit امکان پذیر است. این برنامه به طور غیر رایگان و با قیمت ۱۹ دلار در گوگل پلی قرار گرفته که البته کمی گران به نظر میرسد.برای فعال سازی این قابلیت پس از نصب این برنامه شما نیز به یک گوشی هوشمند روت شده دارید. علاوه بر این اتصال یک هدفون به دستگاه که در اینجا به عنوان آنتن رادیو عمل میکند برای استفاده از این قابلیت نیاز است.

هر چند که در بالا ما برخی از گوشی های اکسپریا که این قابلیت را در خود پنهان کردند نام بردیم اما بعید نیست این ویژگی در دیگر گوشی های اکسپریا نیز قابل فعال سازی باشد. شما میتوانید با نصب این برنامه از لینک های زیر در صورت فعال سازی ما را نیز از جزئیات آن آگاه کنید.

 

لینک دانلود نرم افزار مذکور

 

منبع:Xda -Phonearena Via Xperian

 

 

اخبار