ابزار های کشاورزی در عصر نوین

دسته ها: اخبار

همه ما در دوره کودکی خود درباره کشاورزان و زندگی ساده آن‌ها صحبت کرده ایم، اما آیا با توجه به پیشرفت‌های نوین صورت گرفته در انواع حوزه های فناوری، حرفه کشاورزان نیز دستخوش تغییراتی شده است یا خیر؟ مسلماً همان‌طور که در حوزه‌های دیگر با بهره بری از ابزارآلات نوین سعی در ساده کردن فعالیت ها شده، کشاورزان نیز تغییراتی را در متدهای کاری خود اعمال کرده اند.

استفاده از ابزار آلات در طول زمان سبب شده تا میزان مهاجرت به شهر ها افزایش داشته و کاری که تا مدتها پیش توسط گروهی از کشاورزان انجام میشد هم اکنون تنها توسط یک خانوار و با سرعت بیشتری صورت پذیرد. از جمله اقدامات نوین در بهره وری از فناوری روز بخصوص در صنعت کشاورزی آمریکا استفاده از جی پی اس در پیدا کردن بهترین نقاط کشاورزی از جهت داشتن شرایط آب‌وهوایی و حاصلخیزی و همچنین استفاده از پهپاد ها و چند ابزار دیگر برای مقاصد مختلفی چون موارد زیر است:

– استفاده از پهپاد ها مشابه تصویر، برای نظارت بر امور کشاورزی، بسیار معمول شناخته می‌شود.

– یکی دیگر از ابزارهای پرمصرف در صنعت کشاورزی استفاده از دوربین‌های حرارتی به همراه پهپاد ها در بررسی بازدهی خاک و تشخیص زمان بازتوانی خاک است. از پهپاد ها برای بررسی و آنالیز حرارتی خاک و کشف آفات نیز استفاده میشود. با استفاده از این دوربین‌ها کشاورزان قادرند با تهیه عکس‌هایی میزان بازدهی خاک خود را بررسی کنند و همچنین وجود آفات را در خاک محصولات خود به خوبی تشخیص دهند.

– استفاده از گجت هایی برای اندازه گیری ph خاک و تشخیص میزان اسیدی بودن خاک با انجام چند نمونه گیری سریع نیز بسیار رایج است. خوشبختانه در عصر کنونی بسیاری از امور همچون این مورد، به دست خود کشاورزان قابل انجام است.

گجت هایی نیز برای بررسی توان خاک نیز به بازار آمده اند و به همراه اپلیکیشن مخصوص خود به شما کمک میکنند تا بازدهی خاک را پس از چند دوره کاشت و برداشت بررسی نمایید و در صورت لزوم به بازتوانی آن بپردازید. کشاورزان و دامداران علاوه بر انجام امور عادی کشاورزی در همکاری تنگاتنگ با مهندسین همواره میبایست با امارگیری برداشت و کاشت و با آنالیز پیوسته محصولات سعی در افزایش کیفیت محصولات داشته باشند. 

اخبار