ابطال انتخابات شورای شهر اهواز به هیچ وجه اتفاق نمی‌افتد/ نتایج انتخابات امروز اعلام می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

ابطال انتخابات شورای شهر اهواز به هیچ وجه اتفاق نمی‌افتد/ نتایج انتخابات امروز اعلام می‌شود

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان گفت: نتایج انتخابات شورای شهر اهواز امروز اعلام می شود.

به گزارش تسنیم هدایت‌الله خادمی اظهار داشت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید نتایج قطعی انتخابات شورای شهر اهواز امروز اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که بازشماری صندوق‌های آرا انتخابات شورای شهر اهواز به کجا رسید، گفت: این کار تقریبا به اتمام رسیده و کار بازشماری 4 صندوق باقی مانده نیز در حال انجام است و در ساعات آینده به پایان می‌رسد.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان اضافه کرد: پس از پایان بازشماری صندوق‌ها، آمار آرا وارد سیستم می‌شود و بعد از تجمیع آرا، نتایح انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز اعلام خواهد شد.

در انتخابات اهواز دخالت‌هایی انجام شد

وی با بیان اینکه در انتخابات اهواز دخالت‌هایی انجام شد، تصریح کرد: در این کلانشهر کارهای قانونی و طبق روال انتخابات‌های پیش در حال انجام بود ولی متاسفانه شایعاتی در سطح جامعه گسترش یافت که بالاخره حساسیت‌های و حواشی زیادی را ایجاد کرد.

خادمی خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دقت بیشتری کنند کار بازشماری آرا را آغاز کردند در صورتی که باید بر اساس قانون نتایج را اعلام می‌کردیم و پس از آن اگر کسی اعتراضی داشت به اعتراضش رسیدگی می‌شد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون باید پس از اعتراض کاندیداها، هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای بازشماری آرا تصمیم گیری می‌کرد که ما قبل از اعلام رسمی این کار را انجام دادیم تا با دقت بیشتری آرا مردم شمرده شود.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان عنوان کرد: اخباری درباره انتخابات شورای شهر اهواز منتشر شد برخی فکر کردند تقلبی صورت گرفت که به همین خاطر برای دقت بیشتر آرا دوباره شمرده شد.

باید انتخابات در کلانشهرها الکترونیکی برگزار شود

وی با تاکید بر این نکته که باید انتخابات در کلانشهرهایی مانند اهواز الکترونیک برگزار شود، بیان کرد: انتخابات شوراها به صورت دستی و همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری انجام شد که این مسئله فشار زیادی بر کاربران و عوامل اجرایی وارد کرد که اشتباهاتی را در پی داشت که جزئی بود و بر آرا افراد تاثیر گذار نبود ولی با این حال نیز اصلاح شد.

خادمی عنوان کرد: بر فرض اینکه همه کاندیداها اعتراض دارند کار بازشماری آرا صندوق‌ها را انجام دادیم تا شک و تردیدی وجود نداشته باشدولی با این حال نیز بعد از اعلام نتایج انتخابات شورای شهر اهواز، داوطلبان می‌توانند اعتراضات خود را به هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خوزستان اعلام کنند.

وی بازشماری آرا را علت تاخیر در اعلام نتایج انتخابات شورای شهر اهواز اعلام کرد و گفت: این موضوع سبب شد فشار زیادی بر عوامل اجرایی وارد شود زیرا به صورت شبانه روزی این کار را انجام دادند.

نهادهای امنیتی درباره معرفی افراد متخلف تصمیم گیری کنند

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که در انتخابات اهواز سنگ‌اندازی کردند را به مردم معرفی می‌کنید نیز عنوان کرد: باید نهادهای امنیتی در این رابطه تصمیم گیری کنند.

وی با رد تخلف سازمان یافته در انتخابات شورای شهر اهواز تصریح کرد: شائبه ابطال انتخابات اهواز به کلی منتفی است زیرا این مسئله را برخی از کاسبان ترویج دادند تا به مقاصد خود دست یابند.

خادمی با یادآوری دوباره این نکته که ابطال انتخابات اهواز به هیچ وجه اتفاق نمی‌افتد تاکید کرد: بر اساس قانون انتخاباتی که تخلفات زیادی در آن انجام شده باشد باطل می‌شود نه این که انتخاباتی که بهتر از انتخابات‌های پیشین برگزار شد.

اگر انتخابات اهواز باطل شود تکلیف شهرهای دیگر چه می‌شود؟!

وی با بیان اینکه انتخابات اهواز بهتر از خیلی از شهرهای ایران برگزار شد، خاطرنشان کرد: اگر انتخابات اهواز باطل شود تکلیف شهرهای دیگر چه می‌شود.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان یادآور شد: اگر این اتفاق می‌افتاد سنگ بنای بدی برای انتخابات‌های بعدی در خوزستان گذاشته می‌شد و پس از این هیچ انتخاباتی نمی‌توانست در این استان برگزار شود زیرا بعد از هر انتخابات عده‌ای که رای نیاوردند اعتراض می‌کردند و خواهان ابطال آن می‌شدند که غیرمنطقی و ضد امنیت استان است.

اخبار استان اخبار