ابلاغ اعتبارات استانی طرح اشتغال فراگیر استان‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ابلاغ اعتبارات استانی طرح اشتغال فراگیر استان‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه

اعتبار استانی طرح‌های اشتغالی وزارت کار پس از یک دوره توقف توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد تا طرح جذب کارورزان دانشگاهی همچنان ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در تاریخ هجدهم اردیبهشت سال 96، در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف افزایش جمعیت شاغل کشور به میزان 970 هزار نفر در سال 96، برنامه اشتغال فراگیر را با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ‌رئیس سازمان اداری و استخدامی، رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و معاون نظارت و هماهنگی معاون اول رئیس‌جمهور به تصویب رساند.

بر اساس این گزارش طبق ماده 3 این برنامه، سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای این برنامه که در چارچوب آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال 96 به تصویب رسیده است، باید نسبت به تخصیص منابع و تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های کارورزی، مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، مشوق‌های کارفرمایی و توسعه رسته‌های منتخب به میزان 5 هزار میلیارد ریال اقدام کنند.

به گزارش فارس، اخیراً مکاتباتی از سوی وزارت کار با سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص منابع لازم اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر انجام شده بود که تا هفته گذشته بی‌نتیجه بود، به‌طوری‌که محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست رسانه‌ای خود با خبرنگاران از واریز قسط اول اجرای برنامه اشتغال فراگیر به میزان 100 میلیارد تومان به حساب وزارت کار خبر داده بود.

نوبخت گفته بود این اعتبارات بابت یکی از طرح‌های اشتغالی دولت، از زیر مجموعه‌های برنامه اشتغال فراگیر ملی ویژه جذب فارغ‌التحصیلان بیکار تخصیص پیدا کرده است.

اما منابع آگاه در وزارت کار از عدم تخصیص اعتبارات مصوب خبر داده و گفته بودند که منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها هنوز به‌دست ما نرسیده است.

با این‌حال امروز از برخی استان‌ها خبر می‌رسد که اعتبارات لازم برای طرح اشتغالزایی وزارت کار به صورت استانی در حال ابلاغ است و مبالغ آن به نسبت کارکرد و عملیات اجرایی انجام می‌شود.

به گزارش فارس، طرح کارورزی با هدف جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در محیط‌های کار اجرا شد تا افراد پس از طی این دوره در صورت رضایت کارفرما به‌عنوان نیروی کار به‌کارگیری شود و قرار شد دولت در طول مدت کارورزی فارغ‌التحصیلان تا حداکثر 6 ماه دستمزد این افراد را به میزان یک سوم حداقل دستمزد 96، معادل 310 هزار تومان پرداخت کند.

طرح اشتغال جوانان از اوایل امسال به صورت عملی به اجرا درآمد، برای دانش‌آموختگان دانشگاهی در گروه سنی 23 تا 35 سال در قالب اجرای طرح کارورزی در سال 1396 همراه با برخی مشوق‌های کارفرمایی متناسب با قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه کل کشور در سال جاری، طراحی شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار