ابلاغ قانون تفویض اختیارات به دانشگاههای سطح یک و دو کشور/ سطح بندی آزمایشی دانشگاه‌های غیرانتفاعی تا آخر شهریور اعلام می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ابلاغ قانون تفویض اختیارات به دانشگاههای سطح یک و دو کشور/ سطح بندی آزمایشی دانشگاه‌های غیرانتفاعی تا آخر شهریور اعلام می‌شود

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: قانون تفویض اختیارات به دانشگاههای سطح یک و دو کشور ابلاغ شده که نتایج سطح بندی آزمایشی دانشگاه‌های غیرانتفاعی شهریور ماه اعلام می‌شود.
مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به بحث بین‌المللی شدن دانشگاههای کشور اظهار داشت: با بین المللی شدن دانشگاههای سراسر کشور و جذب دانشجویان خارجی همکاری‌های علمی در سطح بین المللی افزایش پیدا می‌کند و این تعاملات سبب ارتقای سطح علمی دانشجویان و دانشگاه‌های کشور می‌شود.

وی گفت: آموزش عالی در کشور ما پیشرفته است و ارتباط خوب و معناداری با سایر مراکز علمی دنیا دارد و در زمینه تبادل استاد و دانشجو پیشرو و پیشگام است.

شریعتی نیاسر ادامه داد: دانشجویانی که در آمریکا مشغول به تحصیل بودند و امروز به خاطر برخی مسائل ناعادلانه درسشان دچار مشکل شده، می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات در دانشگاههای کشور پذیرش شوند یا در سایر کشورهای اروپایی تحصیل خود را ادامه دهند.

وی عنوان کرد: سطح بندی آزمایشی دانشگاه‌های غیرانتفاعی انجام شده است و تجاری سازی و نتایج آنها تا پایان شهریور ماه اعلام می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: با تحقق قانون تفویض اختیار به دانشگاه‌های سطح یک و دو کشور اختیارات بیشتری برای برنامه‌ریزی امور خود به این مراکز داده می‌شود و آنها می‌توانند در بازنگری دروس و سرفصلها در چارچوب قوانین مستقل عمل کنند که وزارت علوم از تعاملات علمی حمایت همه جانبه‌ می کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار