اتصال دانشگاه‌های پزشکی به شبکه مجازی/ برنامه‌ای برای جذب دانشجوی مستقل نداریم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اتصال دانشگاه‌های پزشکی به شبکه مجازی/ برنامه‌ای برای جذب دانشجوی مستقل نداریم

رییس دانشگاه علوم پزشکی مجازی با بیان اینکه این دانشگاه تصمیمی برای جذب دانشجو به صورت مستقل ندارد، گفت: اگر دانشجویی پذیرفته شود، این پذیرش صرفا در رشته‌هایی مانند یادگیری الکترونیک است و تعداد کمی از افراد در این حوزه پزشکی تمایل به ادامه تحصیل دارند. بنابراین آموزش تعداد محدودی از آنها با همکاری دانشگاه‌های بزرگ کشور انجام خواهد شد.

دکتر ناصر استاد در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مجازی با بیان اینکه این دانشگاه در ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای بسته‌ی مجازی‌سازی طرح تحول آموزش و کاهش هزینه‌های وزارت بهداشت افتتاح شده است اظهار کرد: در حال حاضر به جای اینکه برای هر دانشگاه نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای لازم برای آموزش مجازی را فراهم کنیم با راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی به راحتی در این راستا حرکت کرده و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی گفت: در فضای مجازی و روی سیستم اینترنت در حقیقت محدودیت فاصله برای ما اهمیتی ندارد و با توجه به اینکه در حال حاضر خوشبختانه بسترهای اینترنتی کشور نیز به خوبی فراهم است لذا می‌توان به راحتی در این زمینه فعالیت کرد.

رییس دانشگاه مجازی گفت: این دانشگاه از سال گذشته سخت‌افزارهای مناسبی در سایت وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی ایجاد کرده و در آینده نیز قسمت دوم سخت‌افزارها در ساختمان اصلی دانشگاه علوم پزشکی مجازی ایجاد می‌شود بنابراین عملا امکانات سخت‌افزاری فراهم است و در این راستا از پیشرفته‌ترین امکانات استفاده شده است.

وی افزود: تولید LMS یا نرم‌افزاری که در آن استاد می‌تواند به صورت فعال با دانشجویان ارتباط برقرار کند نیز انجام شده و LMS جدید دانشگاه که چند زبانه است نیز از نیمه دوم امسال با عنوان “نوید” راه‌اندازی می‌شود و به این ترتیب این فضا را می‌توانیم در اختیار دانشگاه‌ها بگذاریم که خودشان بتوانند به صورت داخلی از این نرم‌افزار با آرم دانشگاه استفاده کنند که این مساله صرفه‌جویی عظیم چند میلیاردی را به دنبال دارد .

وی ادامه داد: همچنین ما در حال ایجاد سامانه موکس ملی کشور در آموزش پزشکی (دوره‌های آموزشی آنلاین فراگیر) هستیم که بر روی آن محتواهای علمی و آموزشی قرار داده می‌شود تا افراد بتوانند آن را به طور رایگان مطالعه کنند.این مساله به گسترش عدالت آموزشی کمک می‌کند و اگر افراد علاقه‌مند باشند می‌توانند در بخش‌های تئوری امتحان دهند و اگر گذراندن دوره‌های عملی نیز لازم باشد، باید دوره‌های آن را البته با پرداخت هزینه و شرایط قانونی که در شورای عالی برنامه‌ریزی وجود دارد بگذرانند و موفق به دریافت مدرک شوند.

دکتر استاد گفت: نرم‌افزار موکس ملی کشور در آموزش پزشکی هم اکنون آماده شده و باید محتواهای آن را دانشگاه‌ها تولید کنند و ما روی سایت قرار دهیم که البته این مساله زمان‌بر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مجازی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۵ دانشگاه کوچک کشور به شبکه ما متصل هستند و امیدواریم تا آخر امسال نیز همه دانشگاه‌ها به شبکه ملی LMS دانشگاه علوم پزشکی مجازی متصل شوند و بر مبنای آن آموزش‌های خود را ادامه دهند. کما اینکه در حال حاضر نیز ۱۴ هزار دانشجو از طریق دانشگاه‌های خود در حال استفاده از این سیستم هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مجازی اظهار کرد: دانشگاه‌ها یک سری امکاناتی را برای وصل شدن به شبکه دانشگاه علوم پزشکی مجازی نیاز دارند که اکثر دانشگاه‌ها این سرورها را دارند و می‌توانند به شبکه متصل شوند.

وی ادامه داد: دانشجویان و اساتید می‌توانند با نام کاربری و رمزی که قبلا توسط نرم‌افزار سما که سامانه ثبت‌نام دانشجویان و اساتید هست می‌توانند وارد سیستم شوند و برای دوره‌های دیگر که به صورت مجزا است نام کاربری و رمز دیگری داده می‌شود که با آن می‌توانند وارد شوند و امیدواریم تا آخر سال همه دانشگاه‌ها عضو این سامانه شوند البته دانشگاه‌های بزرگ کمتر این نیاز را احساس می‌کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار