اجازه استخدام نیروهای غیربومی خارج از ضوابط قانونی اداره کار را در پالایشگاه بهبهان نمی‌دهم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اجازه استخدام نیروهای غیربومی خارج از ضوابط قانونی اداره کار را در پالایشگاه بهبهان نمی‌دهم

استاندار خوزستان گفت: بنده اجازه به‌کارگیری نیروهای غیر‌بومی خارج از ضوابط و قوانین اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی را در پالایشگاه بهبهان نمی‌دهم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهبهان، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بهبهان اظهار داشت: 35 درصد نیروی غیر بومی در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس آمار بسیار بالایی است و برای ما قابل قبول نیست.

وی افزود: ما می پذیریم که پالایشگاه نیروی متخصص و ماهر می‌خواهد اما این که عنوان کنیم این نیرو‌ها در استان نیست‌، درست نیست وظیفه پالایشگاه آموزش نیروها نیست ولی باید از قبل تخصص‌هایی که مورد نیاز پالایشگاه است را به مسولان استانی اعلام کنند تا برای آموزش و تربیت نیروهای بومی اقدام کنیم.

استاندار خوزستان گفت: بنده اجازه به‌کارگیری نیروهای غیر‌بومی خارج از ضوابط و قوانین اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی را نمی‌دهم.

علی مظفری نیز در این جلسه گفت: بهبهان از دیر باز قطب کشاورزی و دامپروری بوده همچنین دارای معادن مرغوب و بازار خوشنام در منطقه است و شهرهای اطراف از بازارهای بهبهان استقبال خوبی دارند. شهرستان بهبهان از نظر موقعیت استراتژیک جغرافیایی و قرار گرفتن میان چهار استان کشور دارای اهمیت و نقش تاثیر‌گذاری در اقتصاد منطقه است.

فرماندار بهبهان با بیان اینکه شهرستان بهبهان با 180 هزار نفر جمعیت 3 بخش و 4 شهر دارای نرخ بیکاری 13.4 است، گفت: قول می‌دهیم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته نرخ بیکاری را تک رقمی کنیم. از ابتدای سال 91 تاکنون 12 هزار و 101 نفر در شهرستان بهبهان مشغول کار شدند.

مظفری با بیان اینکه تقریباً به‌طور متوسط هر سال 2017 نفر در بهبهان مشغول کار می‌شوند، افزود: میزان تعهد شهرستان برای اشتغال 968 نفر بوده اما در شش ماهه اول سال جاری 1580 نفر به‌کارگیری شدند که این تعداد از میزان تعهد امسال بالاتر است.

فرماندار بهبهان گفت: اگر تسهیلات مصوب شده در دبیرخانه اقتصاد مقاومتی پرداخت شود 918 نفر دیگر در سال جاری مشغول به کار می‌شوند. از استاندار می‌خواهیم دستورات لازم را در راستای انجام طرح‌های پیشنهادی صادر تا با خیال آسوده‌تری نسبت به انجام این طرح ها اقدام کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار