اجرای طرح جامع کارآفرینی برای اشتغال زایی دانش آموختگان دانشگاهی از مهر ۹۷

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اجرای طرح جامع کارآفرینی برای اشتغال زایی دانش آموختگان دانشگاهی از مهر ۹۷

معاون آموزشی وزارت علوم از اجرای طرح جامع کارآفرینی در سال تحصیلی آینده با همکاری مراکز صنعتی و تحقیقاتی خبر داد.
اجرای طرح جامع کارآفرینی برای اشتغال زایی دانش آموختگان دانشگاهی از مهر ۹۷مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود وزارت علوم سیاست‌های جدیدی را به کار گرفته است تا حمایت از رشته‌های کم متقاضی کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه باید پارامترهای جدید برای ایجاد اشتغال را جدی بگیریم، ادامه داد: بر این اساس ظرفیت‌ دانشگاه‌ها در رشته‌های غیر ضروری که بدون انطباق با نیاز بازار یا سربار دولت بوده با برنامه‌ریزی خوب کاهش می یابد.

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص مهارت‌افزایی دانشجویان بیان کرد: در راستای افزایش مهارت دانشجویان طرح جامعی تدوین شده است که در قالب آن دانشجویان طی تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی توانمند شده تا زمینه جذب افراد در مشاغل مختلف فراهم شود.

شریعتی نیاسر با اشاره به اینکه با اجرای طرح جامع زمینه برای ایجاد کارآفرینی به وسیله فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم می‌شود، افزود: طرح جامع قرار است از سال تحصیلی 97-98 اجرایی شود و آموزش عالی با مراکز صنعتی تحقیقاتی جهت تعامل به تفاهم رسیده است.

وی اظهار کرد: امروزه طرح‌های تدوین شده در دست بررسی است تا به صورت مشترک با دستگاه‌های صنعتی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان اجرایی شود و این اقدامات با حمایت دانشگاه‌های آموزشگاهی شکل گرفته است.

اشتغال زایی برای 35 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم در طرح جامع 35 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی صاحب شغل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزش عالی تعامل جدی با صنعت برای اشتغال زایی دارد، گفت: مراکز آموزش عالی اشتغال‌زا هستند و با افزایش مهارت جوانان زمینه ایجاد مشاغل مختلف را فراهم می‌کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار