اجرای طرح سجا در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اجرای طرح سجا در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای خوزستان

رئیس آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به اجرای طرح سجا (سفیران جوان اقتصاد مقاومتی) در خوزستان گفت: با اجرای این طرح علاوه بر بهره‌مندی از توانمندی و مهارت دانشجویان و خودکفایی در تامین نیازمندی‌های تجهیزاتی و تعمیراتی خوابگاه‌ها و اماکن دانشجویی، اوقات فراغت دانشجویان به‌گونه‌ای مدیریت می‌شود که تاثیر محسوسی در وضعیت معیشتی و درآمدزایی آن‌ها خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سید بهزاد علوی اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مقام عالی وزارت در خصوص ایجاد زمینه مناسب برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و نهایتا تولید ثروت بر اساس علم و مهارت برای جوانان و همچنین رونق تولید داخلی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دانشگاه فنی و حرفه‌ای قصد دارد تا در راستای اجرای طرح “کار دانشجویی” برای بهره‌مندی از توانمندی دانشجویان فرصت مناسبی را برای نقش آفرینی این اعضا در قالب “طرح سجا” (سفیران جوان اقتصاد مقاومتی) فراهم کند.

وی افزود: در این طرح علاوه بر بهره‌مندی از توانمندی و مهارت دانشجویان در پیشبرد امور و خودکفایی در تامین نیازمندی‌های تجهیزاتی و تعمیراتی خوابگاه‌ها و اماکن دانشجویی، اوقات فراغت دانشجویان نیز به نحو مطلوب و بهینه به‌گونه‌ای مدیریت می‌شود که تاثیر محسوسی در وضعیت معیشتی و درآمدزایی آن‌ها خواهد داشت، این حرکت تاثیر شایانی در اشاعه و نهادینه‌سازی فرهنگ احساس مس ئ ولیت مبتنی بر دانش و مهارت با رویکرد ارزش‌های اسلامی و اخلاق حرفه‌ای خواهد داشت.

رئیس آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای خوزستان در خصوص اهداف طرح سجا تصریح کرد: عینیت بخشی به شعار دانشگاه نسل سوم و پیاده‌سازی الگوی عینی در جامعه دانشگاهی، ایجاد بستر مناسب جهت دانشجویان برای کسب تجربه مهارتی و ارتقا آمادگی لازم حرفه‌ای در عرصه کار، تولید و اشتغال، خودکفایی و خود اتکایی در تامین تجهیزات و اقلام موردنیاز در مراکز آموزشی، توسعه فرهنگ حمایت از کالاها و توان داخلی از اهداف ما در اجرای طرح سجا هستند.

علوی با بیان این‌که اجرای طرح سجا از 25 تیرماه آغاز شده است و 25 شهویورماه به اتمام می‌رسد، گفت: در این مدت اخذ سفارش از دیگر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی برای بهسازی فضاهای دانشجویی، خدمات فنی خوابگاه مانند تعمیرات و تاسیسات خوابگاه (لوله کشی، کانال کولر، تعمیر وسایل سرمایشی و گرمایشی و . . . )، ساخت ملزومات خوابگاهی، تهیه و تولید وسایل دکوری و زینتی خوابگاه و… انجام می‌شود.

علوی تاکید کرد: در اجرای طرح ضرورتی ندارد دانشجو فقط در محل تحصیل خود فعالیت کند، بلکه می‌تواند با ارائه کارت دانشجویی به نزدیک‌ترین آموزشکده یا دانشکده فنی و حرفه‌ای در بازه زمانی اجرای طرح مراجعه کند و از تسهیلات این طرح بهره‌مند شود.

وی گفت: پنج آموزشکده فنی و حرفه‌ای در استان آماده ثبت‌نام، پذیرش و جذب دانشجویان متقاضی طرح سجا هستند. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان به آدرس afca.tvu.ac.ir مراجعه کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار