اجرای پروژه‌های کارآفرینی و اشتغال در شهرستان کارون آغاز می شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

 استاندار خوزستان گفت: با اجرای پروژه‌های کارآفرینی و اشتغال در شهرستان کارون به دنبال توسعه در ابعاد مختلف این شهرستان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک روز میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، اظهار کرد: در دهه فجر نشد که در بسیاری از شهرستان‌ها پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم و یا عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در شهرستان کارون شاهد افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها هستیم، اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از فاز نخست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی کارون که تا سال آینده با اعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه خواهد شد و فاز نخست به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه در شهرک‌های صنعتی ما در اهواز فضایی وجود ندارد و در شهرک شماره پنج نیز تا یک‌درجه‌ای می‌توانیم مجوز دهیم و یکسری از صنایع را نیز در آنجا نمی‌توانیم مجوز دهیم؛ این مکان ظرفیت‌های خوبی را برای شرایط سرمایه‌گذاری آماده کنیم و متقاضیان زیادی را نیز به این سمت دعوت کنیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم سال آینده بتوانیم اولین سرمایه‌گذاری را در این منطقه انجام دهیم زیرا این منطقه به علت نزدیکی به اهواز این پتانسیل را دارد که از این راستا نیز توسعه یابد.

شریعتی از دیگر پروژه‌های امروز به «دارالقرآن» شهرستان کارون اشاره کرد و افزود: کارخانه رامین سفال که حدود یک سال است که تعطیل بوده با پیگیری‌های مختلف مجدد عملیات اجرایی آن آغاز شده و شروع به تولید کرده است؛ کارخانه آجر نیز که بالغ‌بر هشت سال تعطیل بوده است مجدد به چرخه فعالیت بازگشته است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در بخش «شیلات» نیز با سرمایه‌گذاری عملیات اجرایی پروژه‌ای در این خصوص نیز آغاز خواهد شد.

وی گفت: تلاش داریم با اجرای این چنین پروژه‌ها در این شهرستان، کارون را به سمت توسعه و پیشرفت و اقداماتی در حوزه کارآفرینی و اشتغال هدایت کنیم.

اخبار استان اخبار