اجرای کسر خدمت ایثارگری برای سربازان حین خدمت

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

اجرای کسر خدمت ایثارگری برای سربازان حین خدمت

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اجرای کسر خدمت ایثارگری فقط شامل کارکنان وظیفه حین خدمت می شود و گواهی مربوط صرفا در صورت اشتغال به خدمت، توسط سازمان های نیروهای مسلح صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم کریمی اظهار داشت: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به ازای هر ماه جبهه،هر درصد جانبازی مورد تایید بنیاد شهید و یا هر ماه اسارت، ۱۲ روز کسرخدمت به فرزندان ایثارگران که به خدمت سربازی اعزام شده اند، تعلق می گیرد.

وی بیان کرد: اولویت کسرخدمت ایثارگری با کارکنان وظیفه حین خدمت می باشد و گواهی مربوط به این امتیاز صرفا در صورت اشتغال به خدمت،توسط سازمان های نیروهای مسلح صادر می شود.

جانشین سازمان وظیفه عمومی با تاکید بر این مطلب که امتیاز کسرخدمت ایثارگری شامل کارکنان وظیفه غایب نمی شود،افزود: مشمولان می بایست در نظر داشته باشند که قبل از اتمام مهلت معرفی وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند تا حین خدمت سربازی بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی گفت: گواهی کسرخدمت ایثارگری والدین فقط برای یک فرزند توسط سازمان های مربوطه صادر می شود مگر در مواردی که مدت کسرخدمت بیشتر از مدت باقی مانده خدمت سربازی مشمول باشد،در این صورت فرزند دوم نیز می تواند از مابقی سوابق بهره مند شود.

سردار کریمی ادامه داد:کلیه کارکنان وظیفه حین خدمت که قبلا از کسرخدمت ایثارگری نه روز به ازای هرماه حضور در جبهه ،هر درصد جانبازی و….بهره مند شده اند ، می توانند با مراجعه به یگان محل خدمت والدین،گواهی مربوطه را اصلاح و کسرخدمت برمبنای ۱۲ روز را دریافت کنند.

وی افزود: سربازان فراری به شرط آنکه به جرم فرار آنان رسیدگی شده باشد، می توانند از مقررات کسرخدمت ایثارگری بهره مند شوند.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص معافیت از خدمت دارندگان امتیاز ایثارگری ۲۸ و ۲۹ عنوان داشت:معافیت این دسته از مشمولان تا رسیدن به سقف ۲۰ هزار نفر ادامه خواهد شد.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir،سامانه تلفن گویا به شماره۰۹۶۴۸۰ و یا سامانه پیامک به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار