احتمال بارش برف از سه شنبه در ارتفاعات خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

ستاد بحران خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به احتمال ریزش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی خوزستان از روز سه شنبه، و بارش باران از اواسط وقت دوشنبه در سایر نقاط استان هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: سامانه باران زا موجب ابرناکی از اواسط وقت روز دوشنبه و وقوع بارندگی قابل توجه همراه با رعد و برق در سطح خوزستان به ویژه در ارتفاعات خواهد بود.

روز سه شنبه نیز احتمال ریزش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی وجود دارد.

در ادامه اطلاعیه آمده است: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها باید نسبت به اتخاذ کلیه تمهیدات لازم، کنترل و بازدید و بررسی سیستم های دفع فاضلاب و آب های سطحی و شبکه های برق رسانی، نظارت بر وضعیت سیل بندها و پل ها و راه ها در مناطق شهری و روستایی، بکارگیری تجهیزات و امکانات راهداری و هماهنگی با ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها به منظور آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه ناشی از بارندگی در مناطق با حجم بیشتر بارش، مسدود کردن جاده های حادثه خیز اقدام کنند.

فرمانداران همچنین اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران تنفسی، کودکان، سالمندان، مسافران، صیادان، صاحبان قایق های موتوری، کشاورزان، دامداران، عشایر، ساکنان مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع صاعقه برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی در دستورکار قرار دهند.

بر اساس گزارش هواشناسی خوزستان، با ورود و استقرار زبانه پر فشار و ریزش هوای سرد در هفته گذشته در بعضی نقاط شهر اهواز شاهد کاهش 15 درجه ای هوا در مرکز خوزستان بودیم.

اخبار استان اخبار