احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در دهه پایانی خرداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به فرصت مجدد برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی گفت: در صورت مهیا بودن شرایط، آزمون استخدامی آموزش‌دهندگان دهه پایانی خرداد برگزار می‌شود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شاپور محمد زاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، درباره آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی توضیحاتی داد.

او گفت: با توجه به سوالات مکرر آموزش‌دهندگان در مورد آزمون و نیز شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود و نگرانی آنها را افزایش می‌دهد برای رفع ابهام شایسته است به نکات زیر توجه شود.

1- همانطور که قبلاً اعلام داشتیم به استناد بند 2 مصوبه 13 شهریور 97 مجلس شورای اسلامی، برگزاری آزمون تکلیف قانونی است بنابراین آموزش و پرورش یا هر نهاد دیگری توانایی حذف آن را ندارد و آموزش و پرورش بر اساس تکلیف قانونی عمل می‌کند.

2- با توجه به درخواست‌های متعدد داوطلبان آزمون، سامانه ثبت‌نام جهاد دانشگاهی در روزهای 9 الی 11 اردیبهشت ماه 1399 برای ثبت‌نام داوطلبین جدید و همچنین ویرایش اطلاعات تمام داوطلبان باز خواهد بود. داوطلبان می‌توانند جهت ثبت‌نام به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir مراجعه کنند.

3- زمان برگزاری آزمون به دلیل استمرار سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی و ممنوعیت تجمعات به تعویق افتاده است و تعیین تاریخ دقیق آزمون در حال حاضر امکان پذیر نیست در صورت مهیا بودن شرایط زمان احتمالی دهه پایانی خرداد ماه است.

4- شیوع بیماری کرونا زمان بیشتری را برای مطالعه در اختیار شما قرار داده است این مدت را غنمیت بشمارید و از این تهدید برای خود فرصت بسازید تا با آمادگی بهتر در آزمون شرکت کنید.

5- به تاخیر افتادن آزمون اصلاً به نفع آموزش دهندگان نیست ، اگر آزمون با تاخیری که متقاضیان انتظار دارند برگزار شود فرآیند مصاحبه، گزینش و… طولانی می‌شود و به طبع آن آموزش قبول شدگان در دانشگاه فرهنگیان و نیز شروع به کار قبول شدگان به تعویق افتاده و طولانی‌تر خواهد شد.

6- حذف دروس عمومی آزمون مقدور نیست . لذا درخواست می‌شود آموزش دهندگان از توجه به بعضی شایعات بی اساس در فضای مجازی خودداری کنند و به بازنشر آن اخبار نیز اقدام نکنند.

7- کتاب‌ها، جزوات، سوالات و… که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شوند مورد تایید نیست. وزارت آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی هیچ نماینده‌ای برای فروش جزوه در استان‌ها نداشته و ندارد لذا به دروغ کلاهبرداران توجه نشود. جزوات آزمون اختصاصی مورد تایید سازمان نهضت سوادآموزی قبلاً روی سایت قرار گرفته و کاملاً رایگان هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار