احداث بزرگترین استخر آموزش غواصی کشور در ماهشهر

دسته ها: اخبار

احداث بزرگترین استخر آموزش غواصی کشور در ماهشهر
معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: بزرگترین استخر آموزش غواصی کشور برای آموزش جوشکاری زیر آب و غواصی در ماهشهر احداث می‌شود.

شهرام مولایی هزاروندی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مهارت و ۶ مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: رسالت فنی و حرفه ای با دیگر دستگاه‌های آموزشی متفاوت است و اساس کار این سازمان کار مهارتی است.

وی افزود: کاری که دیگر دستگاه‌های متولی آموزش انجام می‌دهند، نیازمند تجهیزات پیچیده نیست و این آموزش‌ها با محیط واقعی کار و صنعت تفاوت زیادی دارد، این در حالی است که کارآموزان فنی و حرفه‌ای با محیط کار آشنا هستند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی حرفه‌ای خوزستان بیان کرد: هدف فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی ماهر برای مشاغل مختلف است و تقریبأ همه مشاغل موجود فنی و حرفه ای استاندارد هستند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها از نظر کمی در سطح استان مناسب است و در صدد ارتقای سطح کیفی آموزش ها هستیم، گفت: از آموزش‌های مهم فنی و حرفه‌ای آموزش‌های بازار محور است، زیرا در کنار آموزش‌هایی که داده می‌شود، باید به فکر تولید و فروش نیز باشیم.

مولایی هزاروندی درباره آموزش به اتباع خارجی عنوان کرد: در سال گذشته در شهرستان‌های گتوند و شوشتر آموزش های نازک دوزی، برق صنعتی و ساختمان به ۶۰ نفر داده شد و امسال نیز در اهواز آموزش‌هایی برای اتباع عراقی در نظر گرفته شده است.

وی درباره آموزش حرفه غواصی توسط فنی و حرفه‌ای گفت: مجهزترین کارگاه‌ها در سطح کشور برای آموزش حرفه غواصی در خوزستان قرار دارد، این در حالی است که آموزش این حرفه هزینه زیادی را می طلبد، ولی با توجه به آب‌های حاشیه استان یک نیاز ضروری برای خوزستان به شمار می‌رود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی حرفه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته آموزش غواصی در خرمشهر را داشته‌ایم، اما با مشکل کمبود تجهیزات رو برو بودیم، اظهار داشت: بزرگترین استخر آموزش حرفه غواصی کشور در ماهشهر احداث می‌شد و بعد از آموزش این حرفه، آموزش جوشکاری زیر آب را در نظر داریم، راه‌اندازی کنیم.

اخبار