احداث کارخانه پتروشیمی ایذه آغاز می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

احداث کارخانه پتروشیمی ایذه آغاز می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از آغاز احداث کارخانه پتروشیمی ایذه در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید نورالله حسن زاده، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با همکاری شرکت GAMA صنایع پتروشیمی مافا (مالمیر فالح ایذه) با سرمایه‌گذاری 1500 میلیون دلار در منطقه سراک واقع در ایذه بخش دهدز با دریافت کلیه مجوزات لازم و همچنین انعقاد قرارداد نهایی (HOA) بین اگزیم بانک ترکیه و شرکت گاما و همچنین انعقاد قرارداد لایسنس مورد نیاز در سال 1396رسما شروع به فعالیت طراحی شروع شد.

وی افزود: انجام امور مربوطه اجرایی جهت تولید پروپلین از گاز طبیعی GTPP کرد که با داشتن توان مالی، فنی و تخصصی خود با توان هر چه بیشتر مبادرت به اجرایی نمودن این صنعت مهم در منطقه محروم ایذه و دهدز کرده است.

حسن زاده بیان داشت: پس از انجام نقشه‌های مقدماتی در نیمه نخست سال 97 عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که میزان اشتغالزایی این طرح که یکی از مجتمع‌های عظیم پتروشیمی کشور محسوب می‌شود، 3 هزار نفر مستقیم و 7 هزار نفر غیرمستقیم است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد: در آینده پس از راه‌اندازی فاز اول این صنایع قصد راه‌اندازی صنایع پایین دستی و میان دستی مرتبط با تولید پروپیلن تحت قالب شهرک پتروشیمی و انرژی ایذه با پیش بینی اشتغال 25 هزار نفر را دارد.

حسن زاده با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در ایذه افزود: صنایع مرتبط با پتروشیمی، احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی، احداث کارخانجات تولید ادوات کشاورزی، احداث کشتارگاه‌های صنعتی، ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و کشاورزی صنعتی را از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان ایذه است که امروزه پلی پروپیلن موتور محرکه صنعت پتروشیمی کشورمان شناخته شده است که به گفته کارشناسان این حوزه با راه‌اندازی آن نه تنها چرخ صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی به حرکت در می‌آید، بلکه روح این صنعت که از آن همیشه با عنوان مولد اشتغال یاد شده نیز احیا می‌گردد.

وی با تاکید بر اشتغالزایی و سرمایه گذاری در استان بیان کرد: توسعه بخش بالادستی و میان دستی صنعت پتروشیمی به تنهایی اشتغال قابل توجهی به جامعه اقتصادی و جویای کار کشور تزریق نخواهد کرد، بلکه با توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی که اهداف اشتغالزایی در پوشش این صنعت به جایگاه حضور خواهد رسید عملی خواهد شد و این امر هم مستلزم سرمایه‌گذاری‌های جدید و مدرن در بخش‌های بالادستی و میان دستی پتروشیمی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: در همین راستا شرکت صنایع پتروشیمی به انجام مطالعات و مقدمات اولیه ایجاد شهرک خصوصی تخصصی پتروشیمی و انرژی با هدف ایجاد واحدهای مرتبط با صنایع پتروشیمی به خصوص صنایع پایین دستی پروپیلن به مساحت 300 هکتار در کنار طرح پروپیلن ایذه مبادرت کرده است.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار