اختصاص سهمیه معلمی به عشایر/ پرداخت حق سختی کار به این معلمان

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

اختصاص سهمیه معلمی به عشایر/ پرداخت حق سختی کار به این معلمان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ارائه طرحی به شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به منظور افزایش ماندگاری معلمان عشایری خبر داد و گفت: یکی از پیشنهادات ما این بود که از میان فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه عشایر سهمیه‌ای را برای ورود به عرصه معلمی در عشایر در نظر بگیریم تا معلمان آگاه که تجربه زیست در عشایر را دارند جذب کنیم.

رضوان حکیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات انجام شده پیرامون ماندگاری معلمان عشایر اظهار کرد: معلمانی که در عشایر تدریس می‌کنند جزو سخت‌کوش‌ترین‌ها و زحمت‌کش‌ترین‌ها هستند و در کلاس‌های چندپایه، اغلب نوآموزان پیش دبستانی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی افزود: اما باید برای جذب و نگهداشت این معلمان اقداماتی انجام دهیم و حتما برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شورای معاونان وزارتخانه از ما خواسته بود طرحی را در این زمینه ارائه دهیم گفت: یکی از پیشنهادات ما این بود که از میان فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه عشایر سهمیه‌ای را برای ورود به عرصه معلمی در عشایر در نظر بگیریم تا معلمان آگاه که تجربه زیست در عشایر را دارند جذب کنیم. این طرح دارای مزیت‌هایی است از جمله آنکه دیگر معلمان ما با گذشت زمان درخواست انتقالی نمی‌دهند و ماندگاری بیشتر در منطقه محل خدمت خود دارند.

حکیم زاده با بیان اینکه در حال حاضر حدود 6100 مدرسه عشایر در سطح کشور داریم و بیش از 180 هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند عنوان کرد: برای اداره این مدارس، نزدیک به 17 هزار نیروی انسانی ارائه خدمت می‌کنند. یکی دیگر از برنامه‌هایی که دنبال می کنیم پیگیری اختصاص حق سختی کار برای معلمان عشایر است. این معلمان در بخشی از سال کوچ می‌کنند و شرایط آنها با معلمان دیگر متفاوت است.

به گفته وی در قانون برنامه ششم توسعه برای ارتقای آموزش و پرورش عشایری 137 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم اعتبارات بیشتری جذب کنیم.

اخبار آموزش و پرورش اخبار