اختصاص سهمی از اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی به دانشجویان دکتری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص سهمی از اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی به دانشجویان دکتری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پیش‌بینی شده امسال از سهم اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی مبالغی به عنوان کمک‌هزینه در انجام پژوهش‌های دانشگاهی به دانشجویان مقطع دکتری پرداخت شود.

دکتر منصور غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکتری در مقطعی از سوی وزارت علوم و سپس توقف آن به علت عدم تأمین اعتبار در سال‌های گذشته اظهار کرد: در سال‌های 95 و 96 تلاش شد تا در قالب پرداخت وام به دانشجویان مقطع دکتری این امر تحقق یابد و هزینه‌های این دانشجویان از این طریق تأمین شود و بازپرداخت آن نیز به صورت روال معمول انجام گیرد که خوشبختانه تاکنون کلیه دانشجویان متقاضی از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر آن، وام ضروری به مبلغ 3 میلیون تومان به دانشجویان مقطع دکتری قابل پرداخت است که از طریق صندوق رفاه دانشجویان تحقق یافته و غیر از موارد ذکر شده، حقوق ماهیانه‌ای به آنها پرداخت نمی‌شود.

دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و علمی کاربردی هم‌افزایی خود را افزایش دهند

وی درباره وضعیت دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز اظهار کرد: در حال سازمان‌دهی مصوباتی در این زمینه و طرح آن در شورای اداری هستیم تا بدین ترتیب دستگاه‌های دولتی صاحب مرکز علمی کاربردی نباشند.

وزیر علوم با تأکید بر اینکه درصدد اجرای طرح فوق هستیم، گفت: واحدهایی که منفک می‌شوند باید به بخش خصوصی واگذار و اساسنامه جدید برای آنها نوشته شود. سپس باید به سمت هم‌افزایی و همسویی بین مراکز علمی حرکت کرد که در این راستا دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و علمی ‌کاربردی باید میزان هم‌افزایی بین خود را افزایش دهند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار