اختصاص وام به دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: اختصاص وام به دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی علوم پزشکی با جمعیتی حدود ۲۲ هزار نفر در دستور کار صندوق قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی با بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برای پیگیری مطالبات دانشجویان در حوزه رفاهی و خوابگاهی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برگزار شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از اختصاص۳۰ میلیارد تومان برای بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد و گفت: این در حالی است که قریب ۵۰۰ میلیارد تومان وام به دانشگاه‌هایی که خوابگاه نیمه کاره دارند، پرداخت خواهد شد.

رحیمی با بیان این‌که رشد بودجه دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگی نتیجه تلاش‌های معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت است، اظهار داشت: این تلاش از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی وزات بهداشت موجب شده تا این نگاه در ذهن ما شکل بگیرد که در مجموعه صندوق رفاه، فعالیتی که خروجی آن به رفاه دانشجویان ختم نشود، محل اشکال است.

وی گفت: ما اطمینان داریم می‌توانیم بخشی از مشکلات دانشجویان را حل کنیم و در مدتی که در مجموعه مشغول خدمت بوده‌ایم، یکی از مشکلاتی که به جد دنبال رفع آن بوده‌ایم وام دانشجویان دستیاری است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزود: بر همین اساس ایجاد وام دانشجویان گروه تحصیلات تکمیلی یعنی دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) که جمعیتی حدود ۲۲ هزار نفر را در دانشگاه‌های علوم پزشکی شامل می‌شوند، در دستور کار ما قرار گرفت، از اوایل مهر ماه در این خصوص وارد مذاکره با سازمان برنامه شدیم و در نهایت موفق به ایجاد ردیفی در این خصوص در سازمان برنامه شدیم.

رحیمی خطاب به دانشجویان خاطر نشان کرد: قدر این داشته را بدانید زیرا آغازی برای موفقیت و انجام امور سخت و نشدنی است. دانشجویان گروه تحصیلات تکمیلی بدانند که این وام را با توجه به جمعیت هدف ارایه خواهیم داد و تلاش ما این است که به نحوی این وام را به دانشجویان ارائه دهیم که رفاه همه دانشجویان را به دنبال داشته باشد.

وی درباره بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) گفت: در این خصوص نیز معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حال تلاش است که به عنوان وکیل مدافع این گروه از دانشجویان و بر اساس ماموریتی که از سوی وزیر بهداشت برای ایجاد بیمه سلامت برای این دانشجویان محول شده، با همکاران خود در معاونت آموزشی وارد مذاکره شود. در تلاشیم بتوانیم به شکلی کار را پیش ببریم تا این اتفاق هر چه سریعتر رخ دهد. از نظر ما موضوع بیمه بسیار ضروری است و این مطالبه مهم دانشجویان به جد در حال پیگیری است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در خصوص وضعیت عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: صندوق یک بنگاه مالی است و منابع کمی دارد اما تلاش داریم با نظم بهتر و برکت بیشتر کمک‌های مالی صندوق را در اختیار دانشجویان قرار دهیم. ۸۰ درصد دارایی و منابع صندوق از محل درآمدهای اختصاصی است. این درآمدها به معنی بازپرداخت وام‌های دانشجویی پس از فراغت از تحصیل است که گاهی دانشجویان این تعهد در بازپرداخت وام در پایان تحصیلات را فراموش می‌کنند.

وی گفت: امیدوارم فعالان شورای صنفی این فرهنگ را در میان دانشجویان ایجاد کنند که وام خود را پس از فراغت از تحصیل بازپرداخت کنند تا به دانشجویانی که اکنون در حال تحصیل و نیازمند وام هستند، در اسرع وقت کمک کنیم.

رحیمی با بیان این که ۴۹ خوابگاه در دست ساخت در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد، به موضوعات خوابگاهی اشاره کرد و گفت: این تعداد خوابگاه ظرفیت ۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در شهرهای مختلف را پوشش می‌دهد. در مجموع برای ساخت این تعداد خوابگاه تلاش فراوانی شده و مصوب شد، قریب ۵۰۰ میلیارد تومان وام به دانشگاه‌هایی که خوابگاه نیمه کاره دارند، پرداخت شود.

وی ابراز امیدواری کرد با این روند در سال جاری کار ساخت بخشی از این خوابگاه‌های نیمه کاره به سرانجام برسد. در حوزه بهسازی خوابگاه‌ها نیز ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که مطمئنا با این روند می‌توانیم بخش بیشتری از خوابگاه‌ها را بازسازی کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار