اختصاص وام و موجه شدن غیبت برای دانشجویان مسافر اربعین

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تخصیص وام عتبات عالیات و موجه کردن غیبت دانشجویان، از کارهای مهمی است که در ستاد اربعین پیگیری شد.

به گزارش ایسنا، محمد‌هادی عسکری در سومین نشست ستاد اربعین دانشگاهیان که شامگاه گذشته (چهاردهم مهر) با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن جلسات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از مسئولین دانشگاه شهید چمران اهواز به خاطر برگزاری این نشست نیکو، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی گفت: در بحث اربعین، حرکت هوشمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری بود که کشور ما میزبان موکب‌داران عراقی شد که نشان دهنده این بود که اربعین یک حرکت مردمی است و متعلق به مردم عراق است و هم ما باید کمک کنیم.

عسکری افزود: در این راستا دو کار مهم صورت گرفت که شامل اختصاص وام به دانشجویان متقاضی سفر به عراق است و دومین کار مکاتبه و هماهنگی با معاونت آموزشی برای موجه در نظر گرفتن غیبت دانشجویانی است که به زیارت اربعین مشرف می‌شوند. امیدواریم امسال شاهد این باشیم که حرکت اربعین زمینه ساز نهضت جهانی اسلام و تشیع باشد.

غلامحسین خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست، بیان کرد: در منطقه ۱۰ کشوری  جلسه‌ای در قرارگاه شهید علم الهدی برگزار کردیم که موضوع آن اربعین بود. در این جلسه مصوباتی تصویب شد که بر اساس آن، برای  حضور دانشگاهیان در اربعین تسهیلاتی قرار دهیم.

وی افزود: تاکید ما بر این بود که مراسم اربعین مردمی برگزار شود و هر جا که لازم است، به نوبه خود کمک کنیم. همچنین دانشگاه‌های مرزی در صورت امکان اقدام به برپایی موکب کنند. مصوبه دیگر تاکید بر دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی، فرهنگیان و پیام نور نسبت به راه اندازی موکب بود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای امام حسین (ع) باشیم، گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز از کاروان دانشجویان پسر و دختر دانشگاه حمایت می‌کند.

همچنین مسعود خداپناه، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان در این نشست، گفت: دانشگاه علمی کاربردی برای چهار استان سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان موکب در نظر گرفته است.

وی افزود: موکب دانشگاه برای سومین سال متوالی است که با کمک خیرین و دانشگاه، برپا و در این موکب، برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود. برای دانشجویانی که به زیارت اربعین مشرف می شوند نیز وام عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار