اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در طرح روستا تعاون

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در طرح روستا تعاون

معاون تعاون وزیر کار با بیان اینکه تقریباً مبلغی معادل ۱۱هزار میلیارد تومان تسهیلات ۶ درصد که در برخی مناطق مرزی و مناطق محروم کمتر بوده برای اجرای این طرح تخصیص یافته است گفت:در مرحله نخست هزار تعاونی در هزار روستا باید ایجاد شود.

سید حمید کلانتری، معاون تعاون وزیر کار در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره طرح روستا تعاون گفت: اجرای طرح اشتغال روستایی ، یکی از برنامه های وزارت تعاون برای رفع مشکل بیکاری است که تا پایان برنامه ششم توسعه ایجاد اشتغال سالانه950 هزار نفر در شهرها پیش بینی شده و 995 هزارنفر شغل نیز در روستاها تا پایان برنامه ششم در دستور کار است .

وی با بیان اینکه یکی از راه حل های قطعی برطرف شدن این مشکل، تقویت بخش های تعاونی و مشارکت همه دستگاه ها برای ایجاد فرصت های جدید شغلی است گفت:طی سال های قبل فرصت های جدید شغلی فراهم نشده و همین موضوع باعث انباشت مداوم و سالانه بیکاران و تبدیل این موضوع به چالشی نگران کننده شده است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به تصویب برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال گفت: مقوله اشتغال یک موضوع جدی بوده که با تصویب مجلس شورای اسلامی، 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال تخصیص پیدا می‌کند و به همین میزان معادل ریالی از طریق چهار بانک عامل تامین می‌شود.

کلانتری افزود: تقریباً مبلغی معادل 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات 6 درصد برای ایجاد تعاون در مناطق مرزی و محروم در نظر گرفته شد است.

معاون تعاون وزیر کار ایجاد تعاون را یکی از راه کارهای ایجاد اشتغال دانست و گفت:برای اینکه این تسهیلات صرفاً به مشاغل پراکنده، موفق و کم بازده ارائه نشود بهترین راهکار تشکیل تعاونی‌هایی متناسب با ظرفیت روستاها از بین کشاورزان، دامداران و زنان و مردان روستایی است.

وی با بیان اینکه روستائیان با استفاده از ظرفیت‌های متناسب با روستاهایی که در آن سکونت دارند می‌توانند نسبت به تشکیل تعاونی اقدام کنند، افزود: در مرحله نخست هزار تعاونی در هزار روستا باید ایجاد شود. تعاونی‌هایی که از قبل تشکیل شده و فعالیت دارند و نیازمند تقویت و حمایت مالی هستند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار