اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی خوزستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: امسال حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی به استان خوزستان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید حاجتی ظهر امروز در شورای برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: سامانه کاداستر برای جلوگیری زمین خواری های احتمالی و همچنین شفاف سازی در امور خیلی تأثیرگذار است. این سامانه همچنین در اجرای پروژه های عمرانی و انجام سرمایه گذاری هم تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل ثبت اسناد متولی اجرایی شدن سامانه کاداستر است، ادامه داد: هرگونه اقدام دستگاه های اجرایی مرتبط با فعالیت کاداستر باید بر اساس سیاست های کارگروه و کمیته های ذیربط اجرا شود که از موازی کاری جلوگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با ابراز امیدواری نسبت به اجرای سامانه کاداستر طی سه سال آینده در خوزستان تصریح کرد: پیشنهاد می شود که اجرایی شدن هرچه سریعتر این طراح را به عنوان مصوبه در این جلسه داشته باشیم و همچنین در عین حال دسترسی مورد نیاز باید از سوی اداره ثبت اسناد به دستگاه ها اعلام شود.

حاجتی در واکنش به گلایه های نماینده مردم شادگان در مجلس نسبت به وضعیت بیکاری در استان گفت: مشکل بیکاری یکی از اولویت های اصلی خوزستان و بحثی است که طی چند سال اخیر به صورت ویژه مدنظر قرار گرفته است؛ در عین حال یکی از مهمترین مشکلات خوزستان نرخ بیکاری این استان هست.

وی با بیان اینکه با مصوب شدن بخشنامه خرید داخلی از زمان استاندار قبلی و ادامه این مصوبه در زمان استاندار فعلی ارجاع پروژه ها به پیمانکاران داخلی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: اقداماتی که در زمینه توسعه میادین نفتی غرب کارون در حال انجام است به تنهایی باعث جذب به کار شدن چند ۱۰ هزار نفر می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: نیازسنجی آموزشی برای نیروهای موردنیاز در زمینه توسعه میادین نفتی غرب کارون بر عهده سازمان فنی و حرفه ای گذاشته شده تا ظرفیت های این کار در خدمت خوزستانی ها قرار بگیرد.

حاجتی خبر داد: همین امسال حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی به استان خوزستان اختصاص داده شد.

وی یادآور شد: ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با حداکثر هشت درصد کارمزد برای اشتغالزایی طی انعقاد تفاهمنامه همکاری با بانک ملی درنظر گرفتیم که این اعتبار جدای از اعتبارات ملی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم تنها برای تأمین زیرساخت های شهرک های کشاورزی و همچنین مجتمع های آبزی پروری به منظور تکمیل شدن زنجیره تولید ارزش افزوده استان اختصاص داده شده است.

حاجتی عنوان کرد: بر اساس آمار رسمی کشور در آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته استان خوزستان دو درصد کاهش نرخ بیکاری نسبت به سرشماری دوره ماقبل داشته است.

وی در ادامه تأکید کرد: هرچند هنوز هم بیکاری خوزستان نسبت به آمار کشوری وضعیت نامناسب تری را دارد ولی در همین وضعیت نیز دو درصد کاهش داشته ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: برای بحث مهاجرت نیز به منظور جلوگیری از مهاجرت نیروهای نخبه و توانمند استان یا کاهش این روند، اقداماتی را انجام و با هماهنگی مسئولان ملی تلاش شده تا امتیازاتی برای شاغلان دستگاه های اجرایی اخذ کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه از شورای برنامه ریزی خوزستان طرح هادی شهر آبژدان شهرستان اندیکا از سوی مشاور راه و شهرسازی استان ارائه و با رأی اکثریت تصویب شد. همچنین گزارش اجرایی شدن سامانه کاداستر اراضی استان نیز از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان ارائه و بر اجرایی شدن آن تأکید شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار