اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر در سال جاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر در سال جاری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمار اشتغال تابستان ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ را حدود ۷۰۰ هزار اعلام کرد و با بیان اینکه تا پایان سال قصد جهت‌گیری ۹۰۰ هزار شغل را داریم، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه برای اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای عالی اشتغال با اشاره به آمار اشتغال ایجاد شده در پنج ماه اول امسال، ‌ گفت: در پنج ماه نخست امسال ۴۲۷ هزار و ۹۹۱ دفترچه اول بیمه صادر شده که آمار شغل رسمی را نشان می‌دهد البته اشتغال غیررسمی هم وجود دارد که برای آنها دفترچه‌ای صادر نمی‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر سال از راه اشتغال کلاسیک و سنتی تعدادی شغل داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم ۹۰۰ هزار شغل را جهت‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر امسال در نظر گرفته شده، افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایت از بنگاه‌های متوسط به بالا و ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر با اولویت مناطق محروم در نظر گرفته شده و این میزان جدا از پول صندوق توسعه ملی برای حوزه روستایی و کشاورزی است. از این ۲۰ هزار میلیارد، ۵۰ درصد ابلاغ و بانک‌هایش نیز مشخص شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره اشتغال تابستان تا تابستان، توضیح داد: از تابستان ۱۳۹۵ تا تابستان ۱۳۹۶ حدود ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده است. البته باید تلاش کنیم شغل‌ها را با کیفیت کنیم. اشتغال زیر ۱۶ ساعت مورد نقد بود که آمار آن ۳.۴ درصد است که آمار بدی نیست. هر چه به این سمت می‌رویم این عدد کوچکتر می‌شود و بین روزی پنج تا شش ساعت قابل توجه نیست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار