اختصاص ۲ رشته جدید کارشناسی ارشد به دانشگاه صنعتی شهدای هویزه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص ۲ رشته جدید کارشناسی ارشد به دانشگاه صنعتی شهدای هویزه

رئیس دانشگاه شهدای هویزه گفت: برنامه داریم در سال آینده ۲ رشته جدید کارشناسی ارشد به دانشگاه صنعتی شهدای هویزه بیافزاییم‌.
گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امین رضا نقره‌آبادی عصر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به آغاز به کار دانشگاه صنعتی شهدای هویزه در سال ۸۸، اظهار کرد: زمینی با مساحت 260 هکتار مساحت در سه راهی مسیر شهدای هویزه و مسیر بین حمیدیه و سوسنگرد را برای توسعه دانشگاه درنظر داریم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دو رشته مهندسی برق الکترونیک و مهندسی مکانیک در دانشگاه شهدای هویزه تدریس می‌شود، افزود: در شهریور سال جاری رشته مهندسی مکانیک به عنوان نخستین رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ارائه شد.
رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه عنوان کرد: برنامه داریم در سال آینده رشته‌های خود در دانشگاه را افزایش دهیم و علاوه بر رشته ارشد مهندسی برق، از بین رشته‌های مهندسی شیمی و مهندسی پلیمر، یک رشته را نیز برای تحصیلات تکمیلی دانشجویان اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه 486 دانشجو در دانشگاه صنعتی شهدای هویزه تحصیل می‌کنند، گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد دانشجویان بومی درون استانی هستند و از سازمان سنجش آموزش کشور تقاضای افزایش نسبت دانشجویان بومی را داشتیم.
نقره‌آبادی با اشاره به افزایش تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه از ۳ نفر در سال ۹۳ به 20 نفر در سال جاری، بیان کرد: از ۲ آزمایشگاه در آغاز فعالیت دانشگاه به ۱۴ آزمایشگاه در سال ۹۴ و 17 عدد در سال جاری رسیده‌ایم.
وی با تأکید بر تلاش برای هدایت دانشجویان به سمت کارآفرینی و خوداشتغالی، افزود: برنامه ما این است که حداقل 70 درصد دانشجویان دانشگاه پس از فارغ‌التحصیلی برای استخدام به دولت نیاز نداشته باشند.
رئیس دانشگاه شهدای هویزه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه، گفت: هرساله تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شهدای هویزه در قالب گروه‌های جهادی در مناطق محروم اطراف دانشگاه در کارهای عمرانی کمک می‌کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار