اختصاص ۵ میلیارد تومان برای راه اندازی سامانه جامع اطلاعات بازار کار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص ۵ میلیارد تومان برای راه اندازی سامانه جامع اطلاعات بازار کار

برای سال آینده در راستای حمایت از توسعه مشاغل خانگی بالغ بر ۳ میلیارد تومان و برای راهبری و حمایت از توسعه کارآفرینی حدود ۱.۵میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در راستای لایحه بودجه 98 کل کشور بالغ بر 50 میلیارد تومان برای برنامه توسعه کارآفرینی و اشتغال پیش بینی شده است.

در همین زمینه برای اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان که از سال گذشته ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کلید خورد، 11 میلیارد و 476 میلیون تومان اعتبار در لایحه بودجه درنظر گرفته شده است. همچنین از مجموع اعتبارات برنامه توسعه کارآفرینی و اشتغال، حدود 5 میلیارد تومان برای طراحی و استقرار سامانه جامع آمار و اطلاعات بازار کار پیش بینی شده است.

در راستای حمایت از توسعه مشاغل خانگی نیز بالغ بر 3 میلیارد تومان و برای راهبری و حمایت از توسعه کارآفرینی حدود 1.5میلیارد تومان پیش بینی شده است.

در لایحه بودجه کل کشور به منظور کمک به کسب و کارهای اقتصادی خرد، کوچک و متوسط بالغ بر 6 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

در بودجه سال آینده در راستای حمایت از طرح اشتغال فراگیر 5 میلیارد و 800 میلیون تومان و به منظور طرح حمایت از اشتغال روستایی و عشایری 5 میلیارد و 300 میلیون تومان از سوی دولت در نظر گرفته شده است.همچنین بودجه توسعه و توانمندسازی تعاونی ها نیز در لایحه حدود54 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار