اختصاص ۶۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در شرایط تحریمی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص ۶۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در شرایط تحریمی

وزیر کار گفت: بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در تبصره ۱۸ بودجه برای اشتغال اختصاص یافته است چرا که ممکن است در شرایط تحریم برخی بنگاه ها میزان اشتغالشان کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، علی ربیعی وزیر کار با اشاره به نشست امروز کمیسیون اقتصادی با نمایندگان دولت در خصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان برای طرح سوال از رئیس جمهور گفت: عملکرد دولت در حوزه اشتغال شایسته و بسیار مناسب بوده است اما حجم بیکاری با توجه به پنجره جمعیتی و پاسخ نگرفتن بیکاران در دهه 80 برای اشتغال این تعداد از حجم نیروها به دهه 90 انتقال یافته و نیروهای تحصیلکرده اکنون نیازمند مشاغل متناسب با تحصیل خود هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 دولت، 791 هزار شغل ایجاد کرده است، افزود: اقتصادهای بزرگ دنیا نیز چنین میزان شغلی ظرف مدت یکسال نمی توانند ایجاد کنند اما با این وصف نتوانستیم بیکاری عقب مانده و پیش رو را پاسخ دهیم.

وزیر کار با بیان اینکه در شرایط کنونی هم بیکاری احساس می شود و هم دولت عملکرد خوبی داشته است، ادامه داد: احساس می کنم که نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور از توضیحات بنده در خصوص اشتغال به صورت نسبی قانع شدند.

ربیعی با اشاره به اینکه وزارت تعاون برای آینده 6 برنامه اشتغال دارد، یادآور شد: بیش از 60 هزار میلیارد تومان بودجه در تبصره 18 بودجه برای اشتغال اختصاص یافته است چرا که ممکن است در شرایط تحریم برخی بنگاه ها میزان اشتغالشان کاهش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وزارت تعاون سیاست تثبیت شغل را برای شرایط تحریمی در نظر گرفته است، تصریح کرد: این سیاست به معنای پرداخت بیمه بیکاری در داخل کارگاه است و در دوران تحریم ها هدف اقتصاد همان هدف گذشته بوده اما روش ها تغییر یافته است و برخی مشاغل در شرایط تحریم همانند پوشاک و پایین دستی پتروشیمی اشتغال بیشتری جذب می کنند و برخی بی تفاوت هستند که به نظر می رسد که با توضیحات بنده اقناع نسبی در حوزه اشتغال ایجاد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار