اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان به اشتغال روستایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان به اشتغال روستایی

دبیر کمیته پژوهشی صندوق کارآفرینی امید گفت : شش هزار میلیارد تومان از منابع طرح اشتغال روستایی در کشور تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ سید حسام الدین پورعباسی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مجموع وام اشتغال روستایی ۱۲ هزار میلیارد تومان است.
وی اظهار داشت : برای اجرای برنامه ملی اشتغال روستایی معادل ریالی ۱,۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
دبیر کمیته پژوهشی صندوق کارآفرینی امید گفت: چهار بانک عامل مجری این طرح نیز باید معادل همین میزان از منابع داخلی خود را با منابع تخصیصی از محل صندوق توسعه ملی تلفیق و به طرح های اشتغال اختصاص دهند.
وی در ادامه ضمن اشاره به این جمله که شش هزار میلیارد تومان از این منابع طی دو مرحله تاکنون تخصیص یافته است، افزود: از این میزان سه هزار میلیارد تومان به بانک کشاورزی و بقیه به سه کارگزار دیگر یعنی صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون و پست بانک به هر یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.
پورعباسی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه از ابتدای اجرای این برنامه تاکنون سه هزار میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی نیز در کشور مصوب شده است.
وی در ادامه از ورود ۵۰۰ هزار درخواست به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان به سامانه کارا خبرداد و افزود: تمامی این طرح ها باید بصورت کارشناسی ارزیابی فنی، مالی و اقتصادی شوند تا تجربه تلخ بنگاه های زودبازده دوباره در کشور تکرار نشود.
دبیر کمیته پژوهشی صندوق کارآفرینی امید یادآور شد : سامانه کارا جهت ثبت نام متقاضیان اشتغال روستایی و همچنین به منظور تسهیل در فرآیند ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و کار آفرینان حوزه مزبور ایجاد شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار