اختصاص ۹۲۸۵ مجوز جذب هیأت علمی برای وزارتخانه‌های علوم و بهداشت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور از اختصاص ۲ هزار و ۹۹۵ مجوز جذب هیأت علمی به وزارت بهداشت و ۶ هزار و ۲۹۰ مجوز به وزارت علوم خبر داد و گفت: با توجه به نسبت دانشجو به استاد، این تعداد مجوز کفایت می‌کند.
به گزارش ایرنا، مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۴۲ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار شد.
صدرالدین صدری نوش آبادی، با ارائه توضیحاتی در خصوص نسبت دانشجو به استاد، گفت: نسبت دانشجو به استاد دانشگاه های وزارت علوم ۲۲.۸ درصد در سال‌های قبل بود که امسال ۲۲.۵ رسید. این میزان در سال ۱۴۰۰ باید به ۲۰ درصد برسد.
معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور درباره نسبت دانشجو به استاد نیز در وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در گذشته نسبت دانشجو به استاد در وزارت بهداشت ۱۱.۸۲ بود که الان به ۱۰.۲ رسید.
سعدان ذکایی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص دریافت مجوز استخدام اعضای هیأت علمی از سازمان امور اداری و استخدامی اظهار داشت: این سازمان تعداد هزار و ۹۲۹ ردیف استخدامی برای جذب اعضای هیأت علمی برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اختصاص داد.
همچنین علی حسینی، رییس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارائه گزارشی از نحوه دریافت ردیف استخدامی در سال‌های اخیر، گفت: تعداد ۲ هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص یافت که با در نظر گرفتن نسبت استاد به دانشجو (یک به ۱۰) در برنامه ششم توسعه، این تعداد مجوز برای معوقات سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ استفاده شد.
در پایان این جلسه مقرر شد با توجه به مجوزهای اختصاص یافته به وزارتخانه های یاد شده، هیأت‌های مرکزی جذب، توزیع ردیف‌های استخدامی با توجه به اسناد آمایش آموزش عالی و نقشه جامع علمی کشور را انجام دهند.
این هیأت‌ها همچنین موظف شدند با توجه به ارائه آمارهای متعدد به مراجع ذی‌ربط، ظرف ۶ ماه آینده آمار هیأت علمی را به سازمان امور استخدامی و هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار