اختصاص 1238 میلیارد تومان به طرح های اشتغال خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص 1238 میلیارد تومان به طرح های اشتغال خوزستان

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: میزان اعتباری که دولت به طرح اشتغال اختصاص داده است مبلغ یک هزارو 238میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سوسنگرد، سید نور محمد پور صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سوسنگرد که با حضور نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس و برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در محل سالن جلسات فرمانداری سوسنگرد برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اشتغال اظهار کرد: اکنون باید شرایط اشتغال جوانانی که در سن اشتغال (بین 15 تا 34 سال) هستند و دانش‌آموخته‌های دانشگاهی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه جلسات تشکیل شده در حوزه اشتغال سبب ایجاد رقابت بین مدیران شهرستانی شده است، گفت: تاکنون حدود 32 تا 33 کارگروه استانی اشتغال تشکیل دادیم که 22 تا 23 در شهرستان‌ها و 10 جلسه در مرکز استان بود.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت اعتبارات بسیار خوب دولت در حوزه اشتغال به استان خوزستان بیان کرد: این طرح‌ها شامل طرح‌های اشتغال فراگیر، روستایی و عشایری و مشاغل خانگی است که در استان و کشور در دست اجرا است.

محمدپور با بیان اینکه میزان اعتباری که دولت به طرح اشتغال اختصاص داده است مبلغ یک هزار و 238 میلیارد تومان است عنوان کرد: این اعتبارات شامل 448 میلیارد تومان به مشاغل روستایی است که یک درصد آن ملی است و 338 میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده است که سود پایینی دارد.

وی افزود: سود تسهیلات اشتغال برای مناطق مرزی 4 درصد، مناطق روستایی 6 درصد، در مناطق محروم 2 درصد و برای شهرهایی زیر 10 هزار نفر به عنوان سرمایه در گردش حدود 10 درصد است ضمن اینکه طرح فراگیر اشتغال مشمول تخفیف یارانه نیز می‌شود

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته تسهیلات مربوط به طرح‌های اشتغال نه تنها به اشتغال منجر نشده بلکه سبب معضلاتی نیز شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار