اختصاص 190 هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستاییان و عشایر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص 190 هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستاییان و عشایر

معاون امور زیربنایی معاونت مناطق محروم و روستایی رئیس جمهورگفت: 190 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال در حوزه روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا نعمت الله رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار کرد: امسال یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر وام پرداخت می شود.
وی افزود: دولت علاوه بر اعتباری که از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر در نظر گرفته است از محل های دیگری نیز برای اشتغال روستاییان و عشایر در نظر گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر اجرای سند جامع و ملی توسعه مناطق مرزی روستایی بر اساس ملاحظات منطقه ای نیز تاکید کرد و افزود: در سطح کشور 16 استان داریم که دارای مرز مشترک با کشورهای همسایه هستند که این سند برای توسعه پایدار این مناطق تدوین شده است.
وی اظهار کرد: در قالب این سند برنامه هایی با محوریت منطقه، پتانسیل ها و ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستاهای مرزی در نظر گرفته می شود.
رضایی اظهار کرد: در قالب این سند تمامی برنامه هایی که در برنامه ششم توسعه و سایر طرح هایی که در راستای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و توسعه پایدار در نظر گرفته شده است اجرایی خواهد شد و منابع مختلف اعتباری دولت در این راستا یک کاسه خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون برای ایجاد اشتغال در روستاها طرح های زودبازده اجرا شده اما موفقیت مورد نظر را به همراه نداشته است گفت: باید با هم افزایی و مشارکت تمامی دستگاه ها تلاش شود تا مشکلات سال های گذشته تکرار نشود و اشتغالی پایدار در روستاها شکل گیرد.
معاون امور زیربنایی معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی رئیس جمهور هم چنین در کارگروه آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار، تدوین سند جامع و ملی توسعه مناطق مرزی روستایی خراسان شمالی گفت: درآمد خانوارهای روستایی سطح کشور 40 درصد کمتر از درآمد شهری ها است.
رضایی گفت: درآمد خانوار های روستایی استان خراسان شمالی 25 درصد از درآمد خانوارهای روستایی سطح کشور پایین تر است و همچنین 12 درصد از درآمد ها را نیز پیش خور می کنند.
وی اظهار کرد: جمعیت روستایی این استان 1.82 درصد جمعیت روستایی سطح کشور است اما یک درصد درآمد کشور را دارد، خراسان شمالی در اقتصاد ملی سهم کمتری دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 735 هزار نفر بیکار در سطح کشور داریم گفت: 26 درصد جمعیت روستایی سطح کشور بیکار هستند.
رضایی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شاخص راه روستایی آسفالته گفت: هم اکنون 52 درصد روستاهای بالای 50 خانوار راه های آسفالته دارند و آسفالت راه های روستاهای زیر 50 خانوار نیز برنامه ریزی شده است./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار