اخذ مجوز استخدام ۱۲۰ نفر در پزشکی قانونی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

قائم مقام پزشکی قانونی کشور از اخذ مجوز جذب ۱۲۰ نفر نیروی مورد نیاز این رشته در قالب استخدام آزمونی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرزاق برزگر در سمنان گفت : به منظور تامین نیروی مورد نیاز و جبران کمبود های فوری نیروی انسانی ، علاوه بر جذب ۶۰۰ نفر در سال های گذشته، یک مجوز بکارگیری از طریق برگزاری آزمون برای ۱۲۰ نفر اخذ شده که در حال طی مراحل قانونی و اداری برای اجرایی شدن است.
برزگر افزود : این آزمون تا پایان سال و یا اوایل سال آینده برگزار می شود.
وی گفت: تمهیدات و همکاری های مطلوبی بین قوه قضائیه، دولت و مجلس برای تامین نیروی انسانی متخصص پزشکی قانونی شکل گرفته است، ولی بعلت جذاب نبودن این رشته دانشگاهی، نیاز به تسهیلات شغلی بیشتر داریم تا جوانان برای تحصیل به این رشته نیز روی بیاورند.

قائم مقام پزشکی قانونی کشور از پیگیری ها برای تکمیل روند بانک اطلاعات هویت ژنتیک این سازمان خبر داد و گفت : در مرحله اول نمونه برداری های افراد متهم و محکومین برای پیشگیری و پیگیری تخلفات مکرر مد نظر است و در آینده نزدیک نمونه های ژنتیکی افراد در معرض خطر و آسیب نیز به این بانک افزوده خواهد شد.

برزگر تامین تجهیزات آزمیش های اولیه در همه استانها را از امور به سرانجام رسیده پزشکی قانونی کشور برشمرد و تصریح کرد : برخی آزمایش های تخصصی بعلت نیاز به تجهیزات به روز و خاص در مراکز ۱۰ استان بعنوان ۱۰ قطب آزمایشگاهی کشور متمرکز شده است تا توزیع و تسریع در روند خدمات رسانی به مردم انجام پذیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار