ادامه تعطیلی و رکود صنایع در شهرک‌های صنعتی خوزستان/ اکثر پرواز‌ها به مقصد خوزستان برای ورود شاغلان غیر بومی است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ادامه تعطیلی و رکود صنایع در شهرک‌های صنعتی خوزستان/ اکثر پرواز‌ها به مقصد خوزستان برای ورود شاغلان غیر بومی است

نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: اکثر پرواز‌ها به مقصد استان برای ورود افراد غیر بومی شاغل در استان است در حالی که اکثریت جوانان استان ما بیکار یا شبه بیکار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام مجید ناصری‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان با انتقاد از عدم دستور کار قرار گرفتن بحران بیکاری در جلسه امروز خواستار اهتمام بیشتر مسئولان استانی به این مسئله شد.

وی با اعلام اینکه آمار مربوط به اشتغال در استان را قبول ندارد، اظهار کرد: همچنان تعطیلی و رکود در شهرک‌های صنعتی استان تداوم دارد و به همین دلیل خانواده‌ها به دلیل بیکاری متحمل مشکلات زیادی شده‌اند و بسیاری از آن‌ها نیز در سال‌های اخیر مجبور به مهاجرت از استان شدند.

وی افزود: به دلیل شرایط موجود بیش از ۲۰ هزار نفر در طی سال‌های ‌‌۹۰ تا ۹۵ از شادگان مهاجرت کردند و جمعیت شهرستان در حال کاهش است.

ناصری‌نژاد با بیان اینکه بحران بیکاری از ریزگرد‌ها هم برای استان خطرناک‌تر و جدی‌تر است، تصریح کرد: اکثر پرواز‌ها به مقصد استان برای ورود افراد غیر بومی شاغل در استان است در حالی که اکثریت جوانان استان ما بیکار یا شبه بیکار هستند.

وی افزود: دولت یازدهم و دوازدهم بر بحث اشتغال تاکید بسیاری کرده و وعده فراهم شدن زمینه اشتغال، فعال شدن شهرک‌های صنعتی و حمایت از سرمایه گذاری را داده ولی عملا اتفاق خاصی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه مجلس با تصویب ماده ۴۷ قانون ششم توسعه برای دولت در زمینه اشتغال جوانان بومی ریل گذاری کرده است، عنوان کرد: اجرای قانون می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی در استان بسیار تاثیر‌گذار باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار