ارائه تسهیلات برای اشتغال مجدد دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ارائه تسهیلات برای اشتغال مجدد دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی تسهیلاتی برای اشتغال مجدد دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن زدا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، افرادی که از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند به کار برگشته و ٩٠ درصد حقوق این افراد از سوی سازمان تأمین اجتماعی و ٣٠ درصد نیز توسط کارفرما پرداخت خواهد شد و با این کار میزان حقوق دریافتی کارگر ٢٠ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر با همکاری های صورت گرفته بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان فنی حرفه ای روند زیان دهی صندوق بیمه بیکاری متوقف شده است، گفت: صندوق بیمه بیکاری تا سال ٩٢ دارای ٧٢٠ میلیارد تومان زیان انباشته بود و با اقدامات صورت گرفته در سال ٩٥ زیان انباشته این صندوق به ١٢٠ میلیارد تومان کاهش یافته است.

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: اکثریت دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری کمتر از ١٠ سال سابقه کار و بین ٣٠ تا ٣٤ سال سن دارند به عبارت دیگر بیشتر دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری در بهترین دوران فعالیت خود از فضای کار و تولید خارج شده و از این مقرری استفاده می کنند.

زدا با اشاره به همکاری بین بخشی برای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و معرفی این افراد به واحدهای تولیدی گفت: در سال های اخیر استان های لرستان، زنجان و قزوین بهترین عملکرد را در بازگشت به کار داشته اند.

وی عدم تحقق اهداف برنامه های توسعه در حوزه اشتغال زایی، گسترش مشاغل قرار دادی و عدم تمدید قراردادهای کار به دلیل بروز مشکل در واحدهای تولیدی را مهمترین عوامل در افزایش تعداد متقاضیان بیمه بیکاری عنوان کرد و گفت: همکاری های صورت گرفته برای کنترل اشتغال پنهان و ارائه آموزش هدفمند برای بازگشت به کار از مهمترین عوامل بهبود وضعیت صندوق بیمه بیکاری و کاهش زیان دهی این صندوق بوده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار