ارائه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به دانشجویان برای ایجاد اشتغال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ارائه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به دانشجویان برای ایجاد اشتغال

وزیر علوم گفت: اعتبارات تسهیلا‌تی دانشجویی در سال ۹۵ از رشد چشمگیری برخوردار بوده و ۳۸۵ میلیارد وام دانشجویی پرداخت شده است.

محمد فرهادی وزیر علوم صبح امروز در مراسم امضاء قرارداد همکاری پرداخت وام ویژه دکتری بین صندوق رفاه دانشجویان و بانک عامل با اشاره به هم‌افزایی بین‌ دانشگاه‌ها، وزارت علوم و بانک توسعه تعاون اظهار داشت: امروز در جهت رفع کمبودهای حوزه دانشگاهی این تفاهم‌نامه به امضاء رسیده است و با خوشحالی باید بگویم که با کمک سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته تا پایان سال اعتبارات دانشگاه‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی پرداخت و بدهی قبلی آن‌ها نیز پرداخت گردید.

وی بیان کرد: امسال اعتبارات تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها همانند سال گذشته اختصاص داده می‌شود و مبلغی در حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان در نمایشگاه سال گذشته تجهیزات علمی دانشگاه‌های کشور به فروش رسیده است و این در حالی است که در دوره قبل مبلغ قرارداد حاصل فروش تجهیزات علمی تن‌ها ۷۷ میلیارد تومان بوده است.

فرهادی ادامه داد: برنامه کارورزی وزارت علوم در دولت تدبیر و امید یکی از بحث‌های جدی و مهم محسوب می‌شود بطوریکه امسال فارغ‌التحصیلان برای کسب مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و همچنین بررسی صلاحیت حرفه‌ای کارهای خوبی در این زمینه انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: امسال صندوق رفاه با برنامه راهبردی دانشگاه و مدیریت جها‌دی تسهیلات خوب و هدفمندی را به دانشجویان ارائه کرده است بطوریکه در سال ۹۲ این تسهیلات مبلغی در حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بوده و در سال ۹۵ تن‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به دانشگاه‌ها در جهت تجهیز و تعمیر تأسیسات و خوابگاه‌هایشان داده شده است و امسال ۲۱ نوع وام و تسهیلات به دانشجویان ارائه شده است.

فرهادی عنوان کرد: در سال ۹۵، سیصد و ۸۵ میلیارد تومان وام پرداخت شده که درآمد صندوق در سال‌های گذشته ۲۹۰ میلیارد تومان بوده و امسال به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است و همچنین ذخیره صندوق استراتژیک در طی ۳ سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان و امسال این رقم به ۳۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: کمک به دانشجویان کم‌بضاعت در جهت ارتقای سطح علمی به وسیله خیّرین ۲۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وزیر علوم یادآور شد: امسال ممنوعیت ساخت خوابگاه به وسیله وزارت علوم و دانشگاه‌ها لغو و این کار با کمک و حمایت خیّرین در جهت رفع کمبود فضای خو‌ابگاهی انجام می‌شود.

وزیر علوم همچنین تاکید کرد: باید به جایی برسیم که صندوق رفاه بتواند تسهیلاتی را به دانشجویانی که می خواهند تعاونی یا شغل ایجاد کنند، با رقم ۱۰۰ میلیون تومان با بهره کم ارائه دهد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار