ارائه تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۳ درصد به دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ارائه تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۳ درصد به دانشجویان

تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بانک قرض الحسنه مهر ایران، به منظور ارائه تسهیلات به دانشجویان تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۳ درصد منعقد شد.
به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بانک قرض الحسنه مهر ایران، به منظور ارائه تسهیلات به دانشجویان تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۳ درصد منعقد شد.

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این آیین گفت: این تفاهم‌نامه در مسیر هم افزایی و ارتقای خدمات‌رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان به امضا رسیده است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، شهریه‌پرداز هستند و به دلیل محدودیت منابع دولتی ردیف شهریه در یک ردیف متفرقه قرار گرفته، از حیث پرداخت وام شهریه در محدودیت بودیم اما تلاش کردیم از درآمدهای اختصاصی استفاده کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: در ۳ سال گذشته بیش از ۴۶ میلیارد تومان از ردیف متفرقه اعتبار عمومی وام شهریه دریافت کردیم؛ درحالی که ۴۴۶ میلیارد تومان از منابع اختصاصی به دانشجویان وام پرداخت کرده‌ایم ولی برای اینکه بتوانیم ارتقا و پوشش بهتری داشته باشیم و در این شرایط حساس کشور کمک بیشتری به دانشجویان کشور برای بحث ادامه تحصیل انجام دهیم، یک هم‌افزایی با بانک قرض‌الحسنه مهر به امضا رسانیدم که در گام اول حدود ۳۲۰ میلیارد تومان به دانشجویان مراکز غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه جامع علمی و کاربردی مشمول این تفاهم‌نامه خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه شیوه نامه چگونگی پرداخت شهریه در حال تنظیم است، اظهار داشت: سعی کرده ایم شرایط بازپرداخت شبیه بازپرداخت وام های دانشجویی صندوق رفاه باشد تا دانشجویان دچار مشکل نشوند و این گام اول است و اگر با استقبال دانشجویان روبرو شویم میزان منابع ما افزایش پیدا خواهد کرد.

یزدان مهر درباره روند پرداخت این وام نیز گفت: دانشجویان باید اول در صندوق رفاه ثبت نام کرده و پس از تایید دانشگاه، صندوق رفاه آنها را به بانک قرض‌الحسنه مهر معرفی خواهد کرد. دانشجویان می‌توانند هر ترم از این وام استفاده کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار