ارائه خدمات رایگان انتخاب رشته به داوطلبان مناطق محروم

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: خدمات مشاوره و انتخاب رشته داوطلبان کنکور مناطق محروم در پایگاه‌های انتخاب رشتهٔ آموزش‌وپرورش رایگان است.

محمد تقی‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: 38 پایگاه انتخاب رشته در مناطق و نواحی مختلف خوزستان تا 28 مردادماه جاری از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و عصرها از ساعت 16 تا 22 فعال است که در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و انسانی به کلیه داوطلبان خدمات مشاوره‌ای و انتخاب رشته ارائه می‌دهند.

وی با بیان این‌که روزانه بالغ‌بر هزار داوطلب با مراجعه به پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش‌وپرورش اقدام انتخاب رشته اقدام می‌کنند، افزود: هدف از ایجاد پایگاه مشاوره‌ای خدمات‌رسانی به داوطلبان است، در این پایگاه‌ها کارشناسان و مشاوران متخصص و مجرب در خصوص رشته‌های تحصیلی، نحوه چیدمان رشته‌ها، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، آینده شغلی رشته، بازار کار رشته‌ها، کد رشته‌های محل تحصیل، آگاهی از ترازهای قبولی در سال‌های قبل و … اطلاعات کامل و جامعی به داوطلبان ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان تصریح کرد: به دانش‌آموزانی که در کنکور سراسری رتبهٔ کمتر از 1000 کسب کرده‌اند، خدمات مشاوره‌ای رایگان از قبیل تراز قبولی، کد رشته‌ها و مشاوره رایگان ارائه می‌شود؛ همچنین مشاوره و انتخاب رشتهٔ داوطلبان مناطق محروم مانند مناطق عشایری در این مراکز به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

تقی‌زاده افزود: تفاهم‌نامه‌ای نیز با کمیتهٔ امداد امام خمینی (ره) امضا شده است که بر اساس آن دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد، فرزندان بسیجیان فعال و فرهنگیان می‌توانند در انتخاب رشته و مشاورهٔ خود از تخفیف 35 درصدی استفاده کنند.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار