بهره مندی دانشجویان خوزستان از آموزش های آمادگی شغلی

دسته ها: اخبار استان اخبار

ارائه ۵۰ هزار نفرساعت آموزش مهارتی خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان از برگزاری دوره آموزش شغلی برای دانشجویان استان خبر داد.

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 548 نفر از دانشجویان استان در قالب 22 هزار و 80 نفر ساعت از دوره آمادگی شغلی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای سطح استان بهره مند شدند.

وی، ارائه دوره های آموزشی آمادگی شغلی و کسب و کار به منظور افزایش مهارت و توانمندی شغلی و حرفه ای دانشجویان و نیز ارائه دوره های آموزشی نرم افزارهای تخصصی کلیه رشته ها براساس آخرین دستاوردهای فناوری روز دنیا و نیاز بازارکار داخلی و بین المللی را اهداف برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد.

سواعدی به اهمیت سرمایه های انسانی خلاق و ماهر در بهبود کیفیت کالاها و خدمات با اشاره کرد و اذعان داشت: رشد سریع فناوری موجب رقابت شدیدتر سازمان ها، صنایع، بنگاه های تولیدی و خدماتی و در نتیجه افزایش اهمیت سرمایه های انسانی خلاق و ماهر در بهبود کیفیت کالاها و خدمات، افزایش بهره وری و بهبود شاخص های کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آموزش های مهارتی برای تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر در همه کشورها شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال های اخیر با افزایش چشمگیر نرخ رشد دانش آموختگان دانشگاهی، کمبود مهارت های کافی برای استخدام پذیری و کارآفرینی، مهم ترین چالش فارغ التحصیلان دانشگاهی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان اظهار داشت: طراحی، برنامه ریزی، برگزاری، اجرا، نظارت و ارزشیابی دوره ها براساس مدل های نیازسنجی آموزشی جامع و اشتغال محور و آینده نگر با اولویت بکارگیری الگوهای آموزشی نوین و مدل های منعطف در ارائه آموزش های مهارتی با اولویت دوره های آموزشی کارآفرینی، دوره های آمادگی شغلی، مدیریت کسب و کار مورد نیاز دانشجویان با رعایت استانداردهای آموزشی و آئین نامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارائه می شود.

ارائه بیش از 49 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در محیط کار واقعی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 49 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در محیط کار واقعی در سطح استان ارائه شد.

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به ارائه 49 هزار و 438 نفر ساعت آموزش مهارتی در محیط کار واقعی از ابتدای سال جاری توسط فنی و حرفه ای استان بیان داشت: این آموزش ها برای تعداد 335 نفر در 21 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان ارائه گردید.

وی به اولویت و نیاز استان خوزستان به نیروی ماهر و فنی برای توسعه اشتغال اشاره و اظهار کرد: یکی از روش های توسعه اشتغال، کارورزی در محیط کار واقعی است که با اجرای صحیح آن تعداد زیادی از جوانان جذب بازار کار خواهند شد.

سواعدی در ادامه افزود: کارآموزی در محیط واقعی به عنوان فعالیت دوم بنگاه های اقتصادی تلقی می شود و بنگاه ها رسالت اصلی خود را ملاک قرار دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان، آشنایی با محیط کسب و کار، تجربه و آماده سازی وایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت را از مزایای این طرح عنوان کرد.

این مقام مسئول، کارآموزی در محیط واقعی را راهکار توسعه مهارت آموزی دانست و اذعان داشت: استفاده از ظرفیت و توان آموزش عملی بنگاه های اقتصادی از اهداف اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار است.

وی بیان کرد: پرداخت حق بیمه حوادث و جذب نیروی انسانی بدون هزینه برای بنگاه اقتصادی در مدت طی دوره از مشوق های اجرای طرح هستند.

اخبار استان اخبار