ارجاع طرح استخدام معلمان حق التدریس به کمیسیون آموزش مجلس

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

ارجاع طرح استخدام معلمان حق التدریس به کمیسیون آموزش مجلس

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح استخدام معلمان حق التدریس، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای بررسی مجدد به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارجاع شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، سید محمد شفیعی در خصوص تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهارکرد: با توجه به اهمیت و ظرافت کار تعلیم و تربیت، موضوع جذب و استخدام در آموزش و پرورش باید با حساسیت و دقت انجام شود به همین دلیل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان حوزه تخصصی در وزارتخانه، سازمان اداری و استخدامی کشور و سایر مراجع ذی ربط در دولت همکاری نزدیکی داریم.
وی یادآورشد: پس از برگزاری جلسات کارشناسی، «طرح استخدام معلمان حق التدریس، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی» برای تعیین تکلیف نهایی از طریق کمیسیون آموزش به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی یازدهم مهرماه امسال با ۱۶۰ رای موافق، ۶۲ رای مخالف، ۱۱ رای ممتنع از ۲۴۱ نماینده حاضر با کلیات طرحی درباره استخدام نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش بدون نیاز به شرکت در آزمون استخدامی موافقت کردند.
بر اساس کلیات این طرح، دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف یک سال، تمام نیروهای حق التدریسی مشمول قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ و قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب سوم شهریور ۹۵ را همراه با طی دوره های آموزشی حداکثر شش ماه بنا به تشخیص وزارت آموزش و پرورش و بدون نیاز به شرکت در آزمون، به استخدام آموزش و پرورش در آورد.
بار مالی ناشی از اجرای این قانون قرار است از محل حق الزحمه نیروهای حق التدریسی که هم اکنون مشغول به کار هستند و نیز اضافه تدریس کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان تامین شود.
مدیر کل امور مجلس وزارت آموزش و پرورس به ملاقات یکصد نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و پرورش از ابتدای حضور وی در کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: سید محمد بطحائی هر هفته در مجلس حضور می یابد و به درخواست نمایندگان رسیدگی می کند.
شفیعی تصریح کرد: همچنین تاکنون چهار جلسه کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با همکاری این وزارتخانه برگزار شده است.
وی اضافه کرد: در پنجمین جلسه که امروز ۲۲ آبان ماه برگزار شده است، به تناسب موضوع، مسئولان مربوطه، وزرا و معاونان حضور پیدا کرده اند و نتایج مربوط به این موضوع پس از جمع بندی نهایی برای قرائت در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.
شفیعی به چگونگی تعامل وزیر آموزش و پرورش با مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: بنا به درخواست نمایندگان مجلس دیدارهای منظم هفتگی با سید محمد بطحائی انجام می شود و این ملاقات ها در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش در سطح ملی، استانی و منطقه ای است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار