ارسال آیین‌نامه جدید استخدام نهضتی و حق‌التدریسی‌ها به دولت تا هفته آتی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

ارسال آیین‌نامه جدید استخدام نهضتی و حق‌التدریسی‌ها به دولت تا هفته آتی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از نهایی شدن آیین نامه جذب و استخدام معلمان حق التدریس، نیروهای نهضتی و پیش دبستانی و ارسال آن به دولت تا هفته آینده خبر داد.

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین وضعیت بکارگیری و جذب معلمان حق التدریسی و نهضتی را تشریح و اظهار کرد: بر اساس قانونی که مهر ماه سال ۹۷ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، جذب این افراد و استخدامشان باید بر اساس آیین نامه‌ای باشد که به صورت مشترک در کارگروهی با حضور دو تن از نمایندگان مجلس، وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری استخدامی تهیه و به تصویب برسد.

وی افزود: این آیین نامه تقریبا در این کارگروه نهایی شده و آماده ارائه به دولت است و نهایتا تا هفته آینده می‌توانیم آن را ارسال کنیم که بعد از تصویب، مبنای عمل قرار خواهد گرفت و استخدام بر اساس مفاد و مندرجات آن صورت می گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره مشمولان استخدام طبق این قانون گفت: کاملا در متن قانون مشخص است که مشمولان، برخی حق التدریسی‌های سال‌های قبل و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی‌اند که به صورت مستمر کار کرده‌اند؛ همچنین شامل مربیان پیش دبستانی و برخی نیروهای خرید خدماتی که سال‌های قبل با شرکت های آموزشی همکاری کرده اند نیز هست. در آیین نامه جزئیات مشخص است و مفاد اجرایی قانون در آیین نامه آمده است.

الهیار در پاسخ به اینکه آیا این افراد باید حتما از منبع دولتی حقوق گرفته باشند؟ گفت: بله، این شرط مربوط به مربیان پیش دبستانی است. با توجه به قانون و رای صادره دیوان عدالت اداری منشاء تجلی قانون برای کسانی است که از اعتبارات یا حساب دولتی حقوق دریافت کرده باشند. آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه اجرایی اختیارات اجرایی‌اش در قانون مشخص است و طبق آن عمل می‌کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار