ارسال سوابق تحصیلی کنکوری‌ها به سازمان سنجش تا اوسط تیر ماه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 96 گفت: پس از پایان زمان برگزاری امتحانان نهایی و تا نیمه تیرماه سوابق تحصیلی دانش‌آموزان شرکت کننده در کنکور سراسری را در اختیار سازمان سنجش می‌گذاریم.
عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با ایسنا، به مصوبه آخرین جلسه شورای سنجش و پذیرش در وزارت علوم اشاره و اظهار کرد: بر اساس این مصوبه تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 96 نیز همانند سال گذشته خواهد بود.
وی افزود: سال گذشته سوابق تحصیلی تاثیر مثبت 30 درصدی در رتبه نهایی کنکور سراسری داشت و امسال نیز همین روند ادامه پیدا می کند. در این میان سهم نمرات امتحانات نهایی پایه سوم متوسطه 25 درصد و سهم نمرات دوره پیش دانشگاهی پنج درصد است.
رییس مرکز سنجش وزارت اموزش و پرورش با بیان اینکه بر این اساس اگر نمره درسی بالا بوده و به افزایش رتبه کنکور کمک کند اعمال می شود گفت: اما اگر نمره درسی پایین باشد و تأثیر منفی بگذارد در کنکور اعمال نمی شود، البته باید این نکته را اضافه کرد که سوابق تحصیلی به معنای اعمال معدل کل سال سوم نیست و نمرات دروس به صورت جداگانه و تک به تک بررسی و اعمال خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار