از افتتاح ۳۴۷ پروژه عمرانی و خدماتی تا اشتغال ۳ هزار نفر در هفته دولت

دسته ها: اخبار استان اخبار

از افتتاح ۳۴۷ پروژه عمرانی و خدماتی تا اشتغال ۳ هزار نفر در هفته دولت

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در خوزستان گفت: ۳۴۷ پروژه در بخش‌های عمرانی و خدماتی در سطح استان خوزستان و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده و پروژه‌هایی نیز به این مناسبت به بهره‌برداری می‌رسد، شعاری که برای هفته امسال انتخاب «شفافیت، پاسخگویی، کارآمدی» است.

در همین راستا، سعید رضوانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: 347 پروژه در بخش‌های عمرانی و خدماتی در سطح استان خوزستان و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این حجم از پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 650 میلیارد تومان و به تفکیک 86 پروژه روستایی و 261 پروژه شهری است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در خوزستان افزود: مبلغ هزینه‌ها برای پروژه‍‌های روستایی 311 میلیارد تومان و برای پروژه‌های شهری 309 میلیارد تومان است؛ این تعداد پروژه 2 هزار و 847 اشتغال‌زایی ایجاد می‌کنند.

رضوانی با اشاره به این‌که اداره کل بنادر دریانوردی با 222 میلیارد تومان بیشترین سهم را برخوردار است، گفت: از لحاظ سازمان بیشترین تعداد پروژه توزیع نیروی برق خوزستان 100 پروژه و اهواز با 82 پروژه بیشترین را دارد.

وی با بیان این‌که از لحاظ اعتباری بندرماهشهر با 225 میلیارد تومان بیشترین اعتبار پروژه را برخوردار است، عنوان کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های آب، فاضلاب، گاز، برق، بیمارستان و مجتمع‌های رفاهی بین رفاهی، خوراک دام، انبار نگهداری غلات و پروژه‌های آبرسانی، طرح آبرسانی غدیر، ورزشی، بنادر و پرورش ماهی هستند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در خوزستان با اشاره به این‌که نمایشگاه هفته دولت در استان خوزستان باحضور 50 دستگاه خصوصی، تولیدی و دولتی و با شعار حمایت از کالای ایرانی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه غرفه‌های مخصوص اقوام خوزستان و هر شب مراسم جشن و شادی باحضور هنرمندان جهت رفاه خانواده‌ها و توزیع کالای اساسی انجام می‌شود.

رضوانی با اشاره به این‌که خدمات پزشکی و پیراپزشکی ارائه می‌شود، ادامه داد: در این نمایشگاه کانون پرورش فکری بحث کودکان، سازمان هلال احمر در بحث کمک‌های اولیه خدمات ارائه می‌دهند و امسال برای نخستین بار نمایشگاه غیرنفتی خواهد بود.

اخبار استان اخبار